اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش ملی "خانواده اسلامی" در دانشگاه ملایر ـ 7

ملایی: ارتباطات صحیح و تضمین شده منجر به احساس آرامش در انسان می‌شود

خبر گزاری فارس: یکی از اساتید دانشگاه قم گفت: ارتباطات صحیح و تضمین شده منجر به احساس آرامش در انسان می‌شود‌.

ملایی: ارتباطات صحیح  و تضمین شده منجر به احساس آرامش در انسان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مصطفی ملایی امروز در همایش ملی خانواده اسلامی در دانشکده عمران و معماری در دانشگاه ملایر به جایگاه انسان از زمان خلقت اشاره کرد و گفت: انسان اشرف مخلوقات است که باید خود را بشناسد و کشف کند و اگر این شناخت از خود حاصل شود می‌تواند سرمایه‌ها و استعدادهایش را در راه رسیدن به سعادت به کار گیرد و اگر شناخت از خود حاصل نشود انسان دچار اضطراب و تنش شده و استعدادها و سرمایه‌هایش به هدر می‌رود.

 

وی به ابعاد روانشناختی و روانشناسی  وجودی انسان پرداخت و گفت: مغز انسان از دو نیم کره راست و چپ تشکیل شده است و ویژگی‌های افراد با توجه به تشکیل این دو نیم کره بسیار متفاوت است و برای ارتباط با فرد باید اول به روانشناسی فرد پرداخت و سپس با او ارتباط برقرار کرد.

 

ملایی تصریح کرد افرادی که  نیم کره راست آنها فعال تر است دارای ویژگی های رفتاری بهتری برای ارتباط با افراد در جامعه هستند و ارتباط معاشرتی و اجتماعی‌شان نسبت به دیگران بالاتر است و برعکس افرادی که نیم کره چپ آنها فعا‌ل‌تر است از نظر اجتماعی و برقرای ارتباط توانایی کمتری دارند.

 

استاد دانشگاه قم به عوامل موفقیت انسان اشاره کرد وافزود: کسی که در مسیر عقلانی حرکت کند والگوهای خوب را برای خود برگزیند سریعتر به موفقیت می رسد و انسان باید با شناسایی مسیر و اندیشه  درست در انتخاب الگوها دقت وسعی کند الگوهایی که قرآن بر آن تأکید کرده است را برای خود برگزیند.

 

وی افزود انتخاب الگوی خردمندانه باعث بالا رفتن ظرفیت انسان می‌شود که روابط اجتماعی فرد در جامعه بالا برود.

 

 

وی در پایان خطاب به دانشجویان گفت شما برای  داشتن آینده ای روشن وموفق از تمام توان و خلاقیت خود برای بالا بردن موفقیت هایتان استفاده کنید ودر این راستا دیگران را نیز به خلاقیت و نو آوری تشویق کرده چرا که تشویق می تواند کلید ظهور خلاقیت باشد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول