اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده مطالعات جهان:

تجلیل از محسنیان‌راد تجلیل از دانش ارتباطات در ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده مطالعات جهان گفت:‌ تجلیل از 30 سال خدمات علمی دکتر محسنیان‌راد، تجلیل از دانش ارتباطات در ایران است

تجلیل از محسنیان‌راد تجلیل از دانش ارتباطات در ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سعیدرضا عاملی استاد ارتباطات دانشگاه تهران و رئیس دانشکده مطالعات جهان در آستانه برگزاری هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک و تجلیل از 30 سال خدمات علمی مهدی محسنیان‌راد، پیام تبریکی صادر کرد.

وی در بخشی از پیام خود آورده است: محسنیان‌راد یک متفکر ارتباط شناس به معنای اعم و اخص آن است.

عاملی تاکید کرد: توحید و عدالت‌گرایی بنیادی‌ترین عنصر در درک پیام و عناصر مرتبط با پیام است.‌ دانش ارتباطات هم به‌عنوان یک حوزه رشته‌ای و هم به‌عنوان یک قلمرو بین رشته‌ای از نقش محوری در علوم انسانی و حتی علوم پزشکی و مهندسی برخوردار است.

وی در ادامه بیانیه خود خاطرنشان کرد:‌ امروز بدون درک نظام ارتباطی و بدون درک پیام و از همه مهم‌تر بدون شناخت تحولات ناشی از ظهور جهان دوم که صد درصد صنعتی و صد درصد ارتباطی است، فهم عمیق و عادلانه سایر پدیده‌های فردی و اجتماعی امکانپذیر نیست.

رئیس دانشکده مطالعات جهان در این بیانیه ادامه داد: به‌طور حتم محسنیان‌راد که از عمق نظری بالا و عمیق در این حوزه برخوردار است، یکی از اندیشمندان شاخص در جمهوری اسلامی ایران است که بیش از 30 سال در این حوزه از اهل خرد، اندیشه و قلم بود. محسنیان‌راد یک متفکر ارتباط شناس به معنای اعم و اخص آن است. هم نظام ارتباطی، هم ساختارها و نهادهای زبانی و معنایی و هم رسانه‌های ارتباطی را به خوبی می‌شناسد و از خلاقیت نظریه‌پردازی در این حوزه برخوردار است.

استاد ارتباطات دانشگاه تهران در این بیانیه ابراز داشت: تجلیل از 30 سال خدمات علمی محسنیان‌راد، تجلیل از دانش ارتباطات در ایران است. امید که معرفت و شناخت متفکرانه ایشان منشاء خدمات عظیم به عرصه ارتباطی و رسانه‌ای در جمهوری اسلامی ایران و سربلندی تولیدات علمی این حوزه در جهان باشد.

این پیام افزود:‌ درک پیام مستلزم درگیر شدن با "فضای پیام" و خروج از "هیجانات پیام "است. ما شدیداً نیازمند درک پیام و انتقال پیام انقلاب اسلامی ایران و تصحیح "خدشه‌های بازنمایی شده" پیام انقلاب اسلامی در جهان هستیم. محتوای دقیق، عامل تقویت هویت جمعی و "با هم بودگی" هم در عرصه نخبگی و هم در فرهنگ عامه خواهد بود. این مهم نیز به‌دست نمی‌آید مگر با "توحیدگرایی" و "عدالت ارتباطی" که فرد را با حقیقت پیام درگیر می‌کند. این مهم نیازمند بنیان‌های نظری و فکری عمیق هم در عرصه نخبگی و هم در قلمرو پرورش یافتگان عرصه نخبگی ارتباطات و پیام است. توحیدگرایی و عدالت‌گرایی هم فرد را از وابستگی‌ها و خودخواهی‌های فردی رهایی می‌بخشد و هم چشم را به همه ابعاد احاطه شده ارتباط‌گر، ارتباط گیر و "هسته پیام" متوجه می‌کند.

رئیس دانشکده مطالعات جهان در پایان این پیام تاکید کرد: در این راستا نیز امید به تلاش اندیشمندانی همچون استاد ارجمند محسنیان‌راد بسته‌ایم که دانش ارتباطات را در پیوند با تربیت‌های والای الهی عمق و توان فراگیرتری بخشند.

انتهای پیام/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول