اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه کرج:

فتح خرمشهر تنها یک عملیات نظامی نیست

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه کرج تاکید کرد: عملیات فتح خرمشهر تنها یک اقدام صرف نظامی نیست و ویژگی‌های دیگری دارد که از آن حماسه‌ای تکرار ناشدنی ساخته است.

فتح خرمشهر تنها یک عملیات نظامی نیست

احمدرضا باهک امروز در  گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در طول تاریخ هزاران عملیات نظامی و جنگ به وقوع پیوسته که یک طرف پیروز و یک طرف شکست خورده است.

وی تصریح کرد: جنگ‌های بزرگ بسیاری در طول تاریخ رخ داده که هدف از ایجاد آن مسائل بی‌ارزش و دنیوی بوده و در مقابل جنگ‌ها و درگیری‌هایی نیز ثبت شده است که به دلیل اهداف والای انسانی و الهی مورد توجه نسل‌های بعد قرار گرفته و به عنوان یک الگو مطرح هستند.

این فرمانده ارشد نظامی افزود: به عنوان نمونه حماسه کربلا شاید از نظر تئوری‌های نظامی و جنگی دنیای جدید هیچ ویژگی خاصی نداشته باشد، اما تنها به این دلیل که یک طرف در اوج مظلومیت بوده و با اهداف مقدس پای به جنگی نابرابر گذاشته‌ است، به عنوان بزرگ‌ترین حماسه بشریت شناخته و به الگویی رهایی بخش برای نهضت‌های آزادی‌خواهانه و حق‌طلبانه در طول قرن‌های بعد تبدیل شده است.

باهک ادامه داد: عملیات فتح خرمشهر نیز از این نظر قابل تحلیل و ارزیابی است و اهداف معنوی و الهی رزمندگان سپاه اسلام که با دست‌های خالی در برابر پیشرفته‌ترین تجهیزات و ساختارهای نظامی ایستادگی کردند، موجب شد که از آن به عنوان حماسه‌ای فراموش‌ نشدنی یاد شود.

حماسه فتح خرمشهر نشانه عزت یک ملت است

وی با اشاره به حمایت بیش از 40 کشور از رژیم بعث عراق برای تجاوز به ایران اسلامی خاطر نشان کرد: حماسه فتح خرمشهر یک شبه به وقوع نپیوست و تک تک نیروهای انقلابی که از روز سقوط خرمشهر در برابر ارتش جنایتکار صدام ایستادگی کردند، در این حماسه نقشی کلیدی دارند.

فرمانده سپاه ناحیه کرج افزود: فتح خرمشهر در چنین شرایطی محقق شد و به همین دلیل با گذشت سه دهه از این عملیات، امروز نیز موجب سرافرازی و عزت یک ملت است.

باهک یادآور شد: یکی از مهم‌ترین دلایل دستیابی به این پیروزی وحدت، اتحاد و ولایت‌مداری رزمندگان سپاه اسلام بود که اگر می‌خواهیم سربلندی اسلام و انقلاب و ملت ایران تداوم داشته باشد، باید راه شهدا و امام شهیدان را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/ش20/'1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول