اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر دفاع صورت گرفت

پایان پاکسازی اراضی آلوده به مین در 18 روستای مرز شلمچه

خبرگزاری فارس: بیش از 2 هزار از اراضی پاکسازی شده از مین منطقه عملیاتی شلمچه شامل 18 روستا، در مراسمی با حضور وزیر دفاع تحویل داده شد.

پایان پاکسازی اراضی آلوده به مین در 18 روستای مرز شلمچه

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، عصر امروز در حاشیه بازدید وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از منطقه عملیاتی شلمچه روند پاکسازی این منطقه از مین‌های بجا مانده از جنگ تحمیلی مورد بازدید قرار گرفت.

در این بازدید بیش از دو هزار هکتار از اراضی که توسط نشوهای خنثی کننده مهمات بجا مانده از جنگ تحمیلی وزارت نفت از وجود مین پاک‌سازی کامل شده برای اجرای پروژه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی به مقامات استان خوزستان تحویل داده شد.

منطقه تحویل داده شده شامل 18 روستای منطقه شلمچه است که با تحویل این زمین‌ها زمینه بازگشت مردم این منطقه بعد از 33 سال از پایان جنگ تحمیلی فراهم شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین تحویل این اراضی  در سخنانی اظهار کرد: دفاع مقدس نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به نقش آفرینی شلمچه در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: هر نقطه از این منطقه خاطرات زیادی از جان‌فشانی و ایستادگی رزمندگان اسلام است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: شلمچه یکی از مقدس‌ترین منطقه‌ کشور است که این موضوع بدلیل خون‌های زیادی است که برای حفظ انقلاب و تمامیت ارضی کشور اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد:  در وجب به وجب خاک این سرزمین به ویژه شلمچه مردان بزرگی جان خود را نثار و خون خود را برای دفاع از کشور تقدیم کردند.

وی افزود: شلمچه محل عروج شهیدان سرافراز ایران اسلامی است لذا بایستی زمینه احیا مجدد این سرزمین فراهم شود.

وی ادامه داد: زمین‌های مقدس رها شده از چنگال دشمن و پاکسازی شده از مین‌ها و گلوله‌های دشمن بایستی به وضعیت ایده‌آل و شکوفایی مجدد برسد.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه با پاکسازی اراضی آلوده به مین زمینه بازگشت مجدد مردم به منطقه و احیا کار و تلاش در آن فراهم می‌شود گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحول جدی در عرصه اقتصادی و کار و تلاش منطقه خرمشهر باشیم.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول