اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان دیوان محاسبات:

کفه ترازوی سیاست بین‌المللی به نفع ایران است/ مذاکره با آمریکا به نفعما‌ن نیست

خبرگزاری فارس: دادستان دیوان محاسبات گفت: در حال حاضر کفه ترازوی سیاست بین‌المللی به نفع ایران است و چشم‌اندازی بسیار خوب در دنیا برای کشور ما مصور شده است.

کفه ترازوی سیاست بین‌المللی به نفع ایران است/ مذاکره با آمریکا به نفعما‌ن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اصغر عربیان پیش‌از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان کردستان که در شهرستان قروه برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد:‌ تا زمانی که ملت ایران اسلامی به دنبال استقلال و اسلام خواهی باشند قطعا نگاه خوشبینانه‌ای به این سیاست‌های نرم دشمنان نخواهند داشت.

دادستان دیوان محاسبات کشور خطاب به برخی افراد که از مذاکره با آمریکا سخن می‌گویند گفت: اگر باب مذاکرات با آمریکا باز شود، استکبار جهانی به هدفی که در 33 سال گذشته به دنبال آن بوده خواهد رسید.

به گفته وی، در حال حاضر کفه ترازوی سیاست بین‌المللی به نفع ایران است و چشم‌اندازی بسیار خوبی در دنیا برای کشور ما مصور شده است.

عربیان به تلاش دشمنان برای جایگزین کردن ضد ارزش‌ها به جای ارزش‌های اصیل و انقلابی ما اشاره کرد و افزود: در تمامی اجلاس‌ها و نشست‌های بین‌المللی، خلاف این ترفند آمریکا به خوبی مشاهده می‌شود.

وی در ادامه از اصلاح قوانین و ساختارها، رفع موانع اقتصاد پویا و  توسعه تولید ملی به عنوان وظایف اصلی مسئولان در راستای تحقق شعار امسال نام برد و  اظهار کرد: با عمل به این تکالیف زمینه ارتقای بهره‌وری فراهم و تولید ملی در مسیر حرکت روبه جلو قرار می‌گیرد.

عربیان از بین بردن فرهنگ اشتباه گریز از مصرف تولیدات داخلی را مهم‌ترین راهکار برای رونق مصرف ملی عنوان کرد و گفت: فرهنگ‌سازی مناسب در راستای مصرف کالای داخلی و روی آوردن مردم به استفاده از تولیدات ملی ،موجب رونق صنعت و تولید ملی می‌شود.

به گفته وی، بدون شک در این راستا با ارتقا سطح کیفیت می‌توانیم برندهای قابل قبولی به دیگر کشورها عرضه و با توسعه صادرات تولید ملی را ارتقا دهیم.

دادستان دیوان محاسبات در ادامه ارتقاء تولید ملی را نیازمند حرکتی هدفمند عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با همسو کردن آموزش‌های خود با بخش‌های صنعت،معدن و کشاورزی نقش بی‌بدیلی در این راستا خواهند داشت.

تشکیل کارگروه در دستگاه‌های اجرای

وی تشکیل کارگروه‌هایی در قوای سه‌گانه و  دستگاه‌های اجرایی به منظور تبیین گام‌به‌گام شعار امسال را ضروری خواند و گفت: در این کارگروه‌ها باید نقش و وظیفه هر قشری تشریح و به آنها اعلام شود‌.

عربیان بر روی آوردن مدیران اجرایی به ریسک با وثیقه به منظور تحقق شعار امسال تاکید کرد و افزود: گاهی مدیران جرات و جسارت لازم را برای رفع موانع خارج از چارچوب و ساختار قانونی در حوزه عمل و اجرا ندارد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه و تاکید دیوان محاسبات بر این است که ریسک قانونی محدودیتی ندارد و مدیر در مدیرت اجرایی ناگزیر به ریسک قانونی یا همان ریسک با وثیقه است.

دادستان دیوان محاسبات کشور در ادامه بهره‌وری در اجرای طرح‌های عمرانی را از موارد حسابرسی این دیوان عنوان کرد و گفت: تمامی مسئولان اجرایی و استانداران موظف به قید زمان در اجرای طرح‌های عمرانی در انعقاد قرارداد با پیمانکاران هستند.

وی با بیان اینکه انجام این کار موجب می‌شود که بهره‌وری لازم در اجرای این طرح‌ها عاید بیت‌المال شود، تصریح کرد: در صورت عدم اجرای این مهم توسط مسئولان از آنها سوال و حسابرسی خواهد شد.

مصرف درآمد حاصل از صرفه‌جویی یارانه‌ها در  راستای ارتقاءتولید

وی در ادامه با موفق خواندن فاز نخست اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در بخش کاهش تنش و فشارهای احتمالی به قشر کم درآمد جامعه بر سوق دادن فاز دوم این قانون به سمت ارتقا تولید تاکید کرد.

وی تصریح کرد: درآمدهای حاصل از صرفه‌جویی یارانه‌ها در فاز دوم به سمت ارتقاء تولید و بهره‌وری سوق یابد تا ثمرات بیشتری را به وجود آورد.

عربیان در پایان خواستار انعکاس دقیق درجه محرومیت هر منطقه توسط مسئولان هر استانی به منظور برقراری ایجاد عدالت نسبی در جامعه شد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول