اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راهداری راه و ترابری آذربایجان‌غربی خبر داد

آشکارسازی 20 نقطه پرحادثه در جاده‌های آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون راهداری راه و ترابری آذربایجان‌غربی گفت: 20 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان تا پایان امسال آشکارسازی می‌شود.

آشکارسازی 20 نقطه پرحادثه در جاده‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، اژدر آق‌گنبدی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات جاده‌های استان و ارتقای سطح ایمنی آن‌ها اظهار داشت: در این طرح که با همکاری پلیس راه استان انجام می‌شود اقدامات ایمنی شامل ترانشه‌برداری، نصب چراغ چشمک‌زن، خط‌‌کشی و خط نوشته در نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها صورت می‌گیرد.

آق‌گنبدی ادامه داد: به موازات اجرای این طرح، کاربران جاده‌ها نیز باید با رعایت موارد ایمنی و احتیاط از بروز هر گونه حادثه جلوگیری کنند.

این مسئول اجرای طرح‌های زودبازده در جاده‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: نصب علایم ایمنی در تقاطع راه‌های روستایی با جاده‌ها، تعمیرات جزئی ابنیه فنی، جابجایی محل استقرار تابلوهای راهنمایی و رانندگی، ایجاد روشنایی، لکه‌گیری و درزگیری آسفالت از جمله طرح‌های زودبازده در راستای اصلاح مقاطع پرحادثه جاده‌های اصلی استان است.

وی در ادامه بر ضرورت استفاده از شیار لرزاننده در 30 کیلومتر از محورهای استان تاکید و اضافه کرد: هرچند به کارگیری شیارهای لرزاننده احتمال تخریب سطحی آسفالت را بالا می‌برد ولی این امر در افزایش میزان هوشیاری رانندگان به هنگام خواب‌آلودگی موثر است.

آق‌گنبدی از نصب گاردریل و حفاظ‌های بتنی در حاشیه محور‌های مواصلاتی به طول 40 کیلومتر خبر داد و تصریح کرد: امسال تابلوهای راهنمایی مجتمع خدماتی و رفاهی به وسعت 110 مترمربع در جاده‌‌های اصلی استان نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: علایم دو زبانه به وسعت 420 مترمربع در جاده‌های ترانزیتی منطقه نصب شده است و علایم اطلاعاتی، اخباری و اخطاری جاده‌های ترانزیتی با توجه به همسایگی استان با سه کشور و قرارگرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور، پاسخگوی نیازها نیست.

معاون راهداری راه و ترابری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: رعایت شاخص‌های جهانی در تهیه تابلوها و علایم ایمنی در راستای توسعه حمل و نقل بین‌المللی استان اهمیت ویژه‌ای دارد که رسیدن به نقطه ایده‌آل در این زمینه نیازمند اعتبارات ویژه است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول