اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

جاده‌ها 20 هزار قربانی گرفتند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در سال گذشته 20 هزار و 68 نفر بر اثر حوادث رانندگی در محورهای ارتباطی مختلف کشور جان خود را از دست داده‌اند.

جاده‌ها 20 هزار قربانی گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، احمد شجاعی ظهر امروز در جریان سفر یک روزه خود به استان لرستان در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر تصادفات در کشور با کاهش 13,7 درصدی روبه رو شده، گفت: از این تعداد چهار هزار و 444 مورد مربوط به زنان و 15 هزار و 624 مورد نیز مربوط مردها بوده است.

وی افزود: در سال 89 در جاده‌های کشور 23 هزار و 249 نفر جان خود را از دست دادند که این رقم در سال 90 به 20 هزار و 68 نفر کاهش یافته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه گفت: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده 786 نفر در سال گذشته بر اثر ضربات سلاح سرد در کشور جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با کاهش 19,9 درصدی مواجه شده است.

وی با اشاره به کاهش 1,7 درصدی مرگ و میر ناشی از مصرف موادمخدر در کشور، اظهار داشت: در سال 90 سه هزار و 539 نفر از این طریق جان خود را از دست داده‌اند.

شجاعی اظهار داشت: در سال گذشته بر اثر مرگ خاموش یا مرگ ناشی از مونوکسید کربن نیز 965 نفر جان باختند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با رشد 23,4 درصدی مواجه شده است.

وی میانگین سنی مرگ و میر در تصادفات را 18 تا 40 سال عنوان کرد و گفت: متاسفانه اغلب مرگ و میرها از جمله تصادفات و انواع سکته‌ها به میانگن سنی جوانی رسیده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه گفت: در حال حاضر در مراکز پزشکی قانونی با کمبود پزشک مواجه هستیم که این مهم باعث تعطیلی خیلی از مراکز پزشکی قانونی شده است.

وی با بیان اینکه امید می‌رود در آینده بتوانیم پزشکان بیشتری در مراکز جذب کنیم، اظهار داشت: با حمایت مسئولان استانی نیاز است، مشکل نیروی کادر پزشکی مرتفع شود، چراکه اگر پزشک در مرکزی نباشد مردم دچار مشکل می‌شوند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه در سطح کشور و لرستان با کمبود فضاهای ساختمانی مواجه هستیم، گفت: با انتقال آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی لرستان به محل جدید تلاش می‌کنیم، کمبود تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی را مرتفع سازیم.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول