اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سمنان تأکید کرد

برخورد قانونی با نانوایان متخلف در سمنان

خبرگزاری فارس: فرماندار سمنان اعلام کرد: از این پس، از نانوایان متعهد در این شهرستان تقدیر و با نانوایان متخلف برخورد قانونی می‏شود.

برخورد قانونی با نانوایان متخلف در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آقامحمد همتیان پیش از ظهر امروز در جلسه پی‌گیری امور مربوط به آرد و نان شهرستان سمنان که در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، ارتقای کیفیت آرد و نان تولیدی را از اهداف تشکیل این جلسه به صورت ماهانه اعلام کرد.

وی بیان داشت: نیاز روزمره مردم به نان و اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‏ها باعث ایجاد رقابت بین نانوایان و افزایش کیفیت نان شد و رضایت عمومی ایجاد کرد.

* دست دلالان از بخش نان کوتاه شود

فرماندار سمنان افزود: در چند ماهه اخیر، ورود دلالان و واسطه‏ها به این حوزه و با اجاره مجوز نانوایی از متصدیان باعث شده که تخلفاتی در این خصوص اعم از کمی وزن چانه، کیفیت نداشتن نان، گران‏فروشی و ... مشاهده شود.

همتیان با بیان اینکه اخیراً سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان براساس قانون متولی این امر شده است، گفت: تلاش‏ها و اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان سمنان خواستار تعیین مکان دبیرخانه آرد و نان و اعلام شماره تماس آن به مردم، برگزاری جلسه آموزشی بازرسان، تعیین سقف نانوایان، نسبت تعداد نانوایی به جمعیت، حذف دلالان در حوزه نانوایی، نصب تابلوی اطلاعات نانوایی در نانوایی‏ها و ساماندهی تولید و توزیع نان‏های بسته‏ای در شهرستان سمنان شد.

* شکایات مردم از نانوایی‏ها با اولویت رسیدگی می‏شود

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از بازرسی‏های صورت گرفته از نانوایی‏های سمنان گفت: تاکنون نانوایان متخلف به دلیل کمی وزن چانه و گران‏فروشی به مبلغ 38 میلیون و 500 هزار ریال جریمه محکوم شده‏اند.

مهدی یحیایی تصریح کرد: تلفن 124 برای دریافت شکایات و اعلام تخلفات نانوایان به صورت مستمر فعال بوده و به شکایات مردم از نانوایی‏ها با اولویت رسیدگی می‏شود.

وی ادامه داد: تصمیم‏سازی در خصوص سقف و ارائه مجوز به نانوایان جدید می‏تواند برای نظارت و افزایش رقابت و کیفیت نان تولیدی اثربخش باشد.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول