اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت می‌گیرد

اعزام زائران جیرفتی به مرقد مطهر امام خمینی (ره)

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت گفت: در سال جاری نیز حدود 300 نفر زائر جیرفتی به حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعزام می‌شوند.

اعزام زائران جیرفتی به مرقد مطهر امام خمینی (ره)

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، علی شهدادنژاد بعد از ظهر امروز در نخستین نشست ستاد بزرگداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در جمع مسئولان شهرستان جیرفت با اشاره به بیانات امام راحل که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، اظهار داشت: پیچیدگی‌های عملیات بیت‌المقدس به اندازه‌ای وسیع و گسترده بود که هیچ‌ چیزی جز نصرت الهی قادر نبود از آن گره‌گشایی کند.

وی افزود: خرمشهر طی 34 روز با حداقل امکانات در مقابل دشمن بعثی ایستاد، اما پس از آن حدود 19 ماه در چنگال دشمن بعثی اسیر و به خونین‌شهر تبدیل شده بود.

شهدادنژاد تصریح کرد: 10 اردیبهشت ماه تا سوم خرداد ماه عملیات بیت‌المقدس با رمز «یا علی‌‌ابن‌ابیطالب» در سه مرحله طی 25 روز انجام گرفت و سرانجام با جانفشانی رزمندگان اسلام خرمشهر آزاد شد.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان جیرفت نیز در این آزادی سهم خوبی داشته‌اند، ابراز داشت: در این عملیات حدود 60 رزمنده جیرفتی شرکت داشتند که بیش از 12 نفر از آنان به شهادت رسیدند.

شهدادنژاد بیان داشت: به همین مناسبت هر ساله مراسمی از جمله صبحگاه مشترک، رژه موتوری و تجدید میثاق با شهدا با حضور مسئولان و مردم این شهرستان برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت خرداد ماه را ماهی پر فراز و نشیب در انقلاب ایران دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا مراسمی در خور شأن امام راحل برگزار کنیم.

شهدادنژاد 15 خرداد ماه را نیز سنگ زیربنای انقلاب ذکر و عنوان کرد: همان‌گونه که امام خمینی (ره) فرمودند «من برای همیشه 15 خرداد ماه را عزای عمومی اعلام می‌کنم».

وی با اشاره به اعزام هر ساله کاروان راهیان نور به مرقد امام راحل اذعان داشت: در سال جاری نیز حدود 300 نفر زائر جیرفتی به حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعزام می‌شوند.

شهدادنژاد خاطر نشان کرد: همه ساله دشمن تبلیغات زیادی در این مسیر انجام می‌دهد تا اقدامات آرمانی نظام جمهوری اسلامی را کم‌رنگ جلوه دهد.

وی اظهار داشت: اما نظام هر ساله با یک عملیات بازدارنده این مراسم را با همکاری مردم ولایتمدار و بصیر پررنگ‌تر برگزار می‌کند و باز دشمن در این عرصه شکست می‌خورد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول