اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خراسان‌شمالی مطرح کرد

فعالیت بیش از 800 عامل زکات در کمیته امداد خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: در راستای تبلیغ، ترویج و احیای سنت حسنه زکات در سطح استان، 827 عامل زکات با این نهاد همکاری می‌کنند.

فعالیت بیش از 800 عامل زکات در کمیته امداد خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی، برات سلیمی اظهار داشت: سال گذشته 827 عامل زکات پس از شناسایی، جذب شدند و در دوره‌های آموزشی گروهی و چهره به چهره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این نهاد علاوه بر عاملین برای دو هزار و 810 کشاورز دوره آموزشی برگزار کرد، افزود: امسال نیز برای هرچه بهتر جمع‌کردن زکات در استان، شورای زکات در 211 روستا تشکیل شده است تا در این زمینه فعالیت کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه آموزش عاملان زکات در سال جاری نیز ادامه می‌یابد، گفت: تبلیغات و آموزش یکی از موضوعات مهم در زمینه ترویج زکات است که این نهاد در این عرصه فعالیت‌های زیادی را در دست انجام دارد.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل شورای زکات آسیب‌ها شناسایی و با تهیه آئین‌نامه این مشکلات را رفع خواهیم کرد، اظهار داشت: زکات با حضور روحانیون به صورت یک فرهنگ در حال انجام است.

سلیمی تصریح کرد: برای اینکه زکات واقعی کشاورزان و دامداران جمع‌آوری شود و از هرگونه جمع آوری زکات غیرواقعی جلوگیری شود امسال زکات روستاها با تایید روحانی جمع آوری خواهد شد.

وی یادآور شد: 70 درصد از زکات جمع‌آوری شده برای طرح‌های عمرانی خود روستاها هزینه می‌شود به نحوی که در سال گذشته 324 مورد پروژه عمرانی از محل زکات احداث شد.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول