اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشجویان ریاضی به مسابقات جهانی انگلستان راه یافتند

خبرگزاری فارس: تیم دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن کسب عنوان سوم سی و ششمین دوره مسابقات سراسری ریاضی کشور، به مسابقات جهانی انگلستان راه یافت.

دانشجویان ریاضی به مسابقات جهانی انگلستان راه یافتند

رسول نصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در این دوره از مسابقه‌ها که با حضور 204 دانشجوی رشته ریاضی مقطع کارشناسی از 41 دانشگاه سراسرکشور و به مدت دو روز در دانشگاه زنجان برگزار شد، تیم دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان پس از تیم‌های دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران عنوان سوم این دوره از مسابقه‌ها را به خود اختصاص داد.

وی افزود: تیم دانشگاه صنعتی اصفهان که به سرپرستی رامین جوادی عضو هیئت علمی دانشکده ریاضی این دانشگاه در مسابقه‌ها حضور یافتند و دانشجویان سجاد بکرانی، علی شتاب‌بوشهری و مهران حسینی موفق به کسب مدال نقره شدند.

معاون علمی ـ پژوهشی دانشگاه صنعتی ادامه داد: حمیدرضا امینی و محمد اکبری دیگر دانشجویان رشته ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان بودند که مدال برنز این دوره از رقابت‌ها را به دست آوردند.

وی تصریح کرد: برای تعیین وضعیت دانشجویان نخبه کشور مسابقات ریاضی دانشجویی کشور هر سال برگزار می‌شود و در این مسابقه‌ها تعدادی سوال‌های تشریحی داده می‌شود که به لحاظ علمی به اندازه مقطع کارشناسی است این مسابقه‌ها همه ساله از سال 1352 و به همت انجمن ریاضی ایران برگزار می‌شود، دانشجویان شرکت کننده طی دو روز به شش سوال ریاضی براساس سرفصل‌های درسی مقطع کارشناسی و بر مبنای خلاقیت، ابتکار وهوش فردی پاسخ می‌دهند.

نصر تصریح کرد: این مسابقه‌ها با همکاری انجمن ریاضی ایران که یکی از معتبرترین و با سابقه‌ترین انجمن‌های علمی کشور و از اعتبار خاصی برخوردار است، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول