اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راه و شهرسازی گچساران خبر داد

اختصاص 50 میلیارد ریال به فاز دوم کمربندی گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس راه و شهرسازی گچساران گفت: برای اجرای فاز دوم کمربندی گچساران افزون بر 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اختصاص یافت.

اختصاص 50 میلیارد ریال به فاز دوم کمربندی گچساران

فرامرز انصاری صبح امروز در گفت و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: توسعه و ایمن‌سازی راه‌های ارتباطی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های راه و شهرسازی گچساران است.

* محور گچساران راه ارتباطی و کریدور مهم جنوب به شمال است

رئیس راه و شهرسازی گچساران با اشاره به اجرای فاز دوم کمربندی گچساران بیان داشت: مزایای احداث این کمربندی شامل کاهش ترافیک درون شهری، کاهش مصرف سوخت و تصادفات ناشی از تردد وسایل سنگین در داخل شهر است.

انصاری بازگشایی سطح شهر، توسعه و رونق بخشیدن به گچساران، کاهش بار ترافیکی در محور گچساران به خیرآباد و بهبهان را از دیگر مزایای احداث این کمربندی عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به حجم بالای ترافیک در محور گچساران به خیرآباد و عبور و مرور ماشین‌آلات سنگین از این محور، احداث کمربندی یکی از ضرورت‌های مهم بود.

انصاری عنوان داشت: موضوعی که راه‌های گچساران را از سایر راه‌ها متمایز کرده، جاده اصلی خیرآباد به پل بریم بوده که یکی از جاده‌های اصلی و شریانی کشور است.

وی بیان داشت: این راه ارتباطی کریدور مهم جنوب به شمال بوده که راه ارتباطی بوشهر و خوزستان به مرکز کشور است.

* چهارخطه بودن کمربندی گچساران

رئیس راه و شهرسازی گچساران تصریح کرد: به منظور ایمنی محورها کوتاه کردن مسیر و کم کردن با ترافیک مرکز شهرستان، جاده کمربندی احداث شده که عملیات اجرایی فاز دوم آن آغاز شده است.

انصاری میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای فاز دوم کمربندی گچساران را افزون بر 50 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این اعتبار از محل اعتبارات ملی به پروژه فاز دوم کمربندی گچساران اختصاص داده شده است.

وی اذعان داشت: به منظور تسهیل در عبور و مرور وسایط نقلیه این محور به صورت چهار خطه احداث می‌شود.

انصاری خاطر نشان کرد: فاز نخست جاده کمربندی گچساران به طول 11 کیلومتر از شهرک صنعتی تا دو راهی روستای آبشیرین بوده که در حال حاضر عبور و مرور ماشین‌های سنگین از فلکه نماز گچساران به سمت جاده کمربندی صورت می‌گیرد.

این مسئول در گچساران ادامه داد: فاز دوم کمربندی گچساران به طول هشت کیلومتر از پشت فرودگاه گچساران تا جاده روستای سراب‌نیز بوده که با اتمام این پروژه، عبور و مرور ماشین‌های سنگین از گچساران به طور کلی حذف می‌شود.

انصاری معتقد است اصول توسعه و پیشرفت‌هایی که در بخش حمل و نقل انجام می‌گیرد را توسعه‌ای پایدار و همیشگی و پایه‌گذار توسعه همه جانبه بخش های دیگر است.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول