اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان دانشگاه بوعلی سینا

دومین جشنواره استانی حرکت در همدان گشایش یافت

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان دانشگاه بوعلی سینا، دومین جشنواره استانی حرکت در همدان گشایش یافت.

دومین جشنواره استانی حرکت در همدان گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر یکشنبه دومین جشنواره استانی حرکت در همدان با 40 غرفه مستقل از دانشگاه‌های بوعلی و دانشگاه صنعتی همدان آغاز به کار کرد.

* هزینه 30 میلیون تومان بودجه برای برگزاری دومین جشنواره استانی حرکت در همدان

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در حاشیه بازدید از این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه جشنواره حرکت چند هدف اصلی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: مهم‌ترین هدفی که در این جشنواره مدنظر داریم این است که دانشجویان دانشگاه با ظرفیت و ویژگی‌های مختلف علمی و فناوری روز آشنا شوند.

محمدعلی زلفی‌گل با بیان اینکه امروز در دنیا تحقیقات و علوم بین‌رشته‌ای و چند رشته‌ای از ارزش و جایگاه خاصی برخوردار است، گفت: وقتی دانشجویان یاد بگیرند که با این علوم آشنا شوند، می‌توانند با توانایی‌های رشته‌های مختلف در آینده‌ای که تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را دنبال می‌کنند تحقیقات مشترک مرتبط با چند رشته را انجام دهند.

وی با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط در بین دانشجویان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است، تصریح کرد: دانشجویان بر اساس نوآوری و خلاقیت‌هایی که در ارائه و معرفی رشته خودشان به کار می‌گیرند و نیز کار گروهی که در انجام این بحث دنبال می‌کنند، به ویژگی کار گروهی واقف شده و در سایه این فضا به درستی می‌توانند ارائه علم کنند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به بازدید دانش‌آموزان مقطع پیش دانشگاهی از این جشنواره گفت: این قشر با بازدید از این جشنواره با رشته‌های مختلف علمی آشنا می‌شوند چرا که بهترین آموزش عملی رشته‌ها برای دانش‌آموزانی است که درصدد انجام کنکور هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس بازدید اقشار مختلف مردم از این محل تعامل بین جامعه و دانشگاه نیز رقم می‌خورد، به حمایت‌های دانشگاه بوعلی از پژوهش‌های علمی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه معاون علمی فناوری ریاست جمهور مبالغ قابل توجهی را در این راستا به دانشگاه اختصاص می‌دهد تا هزینه کنیم بنابراین اگر همه امکانات مادی را در اختیار نداریم اما در حدی که بتوانیم این پژوهش‌ها را مدیریت کنیم و زمینه رشد آنها را فراهم کنیم، در اختیار داریم.

زلفی‌گل با بیان اینکه تاکنون برای برگزاری این جشنواره در همدان 30 میلیون تومان هزینه شده است، بیان کرد: همه هزینه‌های این جشنواره بر عهده دانشگاه بوعلی سینای همدان است چرا که معتقدیم آشنا‌شدن با علوم مختلف انگیزه زیادی در دانشجویان ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خواهش من این است که خانواده‌ها از این جشنواره حتما بازدید کنند چرا که حضور دانش‌آموزان در این مجموعه موجب ایجاد انگیزه در آنها شده و سبب می‌شود علم‌آموزی را جدی‌تر بگیرند و خانواده‌ها نیز با حضور در این جشنواره می‌توانند هدایت تحصیلی فرزندانشان را جدی‌تر و عالمانه‌تر پیگیری کنند.

* جشنواره حرکت عرصه هم‌افزایی و همسویی انجمن‌های علمی است

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا نیز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه این جشنواره توسط انجمن‌های علمی دانشگاه‌های سطح استان برگزار شده، گفت: این جشنواره عرصه هم‌افزایی رقابت و همسویی در راستای انجمن‌های علمی در زمینه ارتقای مباحث علمی و پژوهشی است.

سید مرتضی هزاوه‌ای با اشاره به قدمت انجمن‌های علمی دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: انجمن‌‌های علمی ما در علوم پایه و کشاورزی می‌توانند در راستای ایجاد زمینه‌های اشتغال دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی موثر واقع شوند و این قشر را به سمت کارهای اقتصادی و تولید سوق دهند.

وی برگزاری جشنواره حرکت را گام موثری در راستای عملیاتی‌کردن شعار رهبری در سال جاری عنوان کرد و افزود: امیدوار هستیم برگزاری چنین جشنواره‌هایی افق روشنی از اشتغال در ابتکارات انجمن‌های جوانان را به منصه ظهور برساند.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا با تأکید بر لزوم انعکاس نوآوری‌های ارائه شده در غرفه‌های مختلف این جشنواره توسط رسانه‌های جمعی و صدا و سیما گفت: این جشنواره میدانی است که با ایده‌های نو در عرصه علم، صنعت و تکنولوژی وارد می‌شود.

وی بیان کرد: استعدادها و خلاقیت‌های ارائه شده در این جشنواره استانی در آینده می‌تواند پروژه‌ها را تبدیل به پروسه‌های تولیدی کنند و این دانشجویان نیز با تکمیل تحصیلات خود می‌توانند از این ایده‌ها و خلاقیت‌های کوچک در عرصه‌های مدیریت‌های بزرگ‌تر استفاده کنند.

* راهیابی انجمن‌های برتر جشنواره استانی حرکت به جشنواره کشوری

مسئول برگزاری دومین جشنواره استانی حرکت در همدان نیز در این مراسم در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در این جشنواره انجمن‌های علمی و دانشجویی فعالیت‌ها و دستاوردهای خود را به معرض نمایش قرار داده‌اند تا بقیه دانشجویان بتوانند با این فعالیت‌ها آشنا شوند و از آنها بهره بگیرند.

به گفته مهدی بیات برگزاری جشنواره استانی حرکت سبب می‌شود اشتیاق و شوری در بین دانشجویان علاقمند ایجاد شود و دانشجویان دیگر نیز با فعالیت‌های علمی این انجمن‌ها آشنا شوند.

مسئول برگزاری دومین جشنواره استانی حرکت در همدان با بیان اینکه برگزاری این جشنواره به مدت سه روز خواهد بود، تصریح کرد: در پایان تعدادی انجمن به عنوان انجمن‌های برتر انتخاب می‌شوند که به مرحله کشوری جشنواره حرکت راه خواهند یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 40 غرفه در این جشنواره فعال هستند که توسط دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه صنعتی همدان شرکت کرده‌اند، گفت: امیدوار هستیم دانشگاه‌های دیگر نیز به‌زودی به این جمع بپیوندند.

بیات با بیان اینکه یک غرفه این جشنواره از دانشگاه صنعتی و 39 غرفه دیگر نیز از دانشگاه بوعلی سینای همدان است، خاطرنشان کرد: برای تمام دانشگاه‌های موجود در استان در زمینه شرکت در این جشنواره دعوتنامه فرستاده‌ شده که فقط یک دانشگاه از این تعداد برای حضور به ما اعلام آمادگی کرده که تا این لحظه نیز شرکت نکرده است.

مسئول برگزاری دومین جشنواره استانی حرکت در همدان بیان کرد: در حال حاضر به دنبال آن هستیم که دستاوردها و علوم جدیدی که توسط انجمن‌های ما ایجاد شده را در اختیار سایر دانشگاه‌ها قرار دهیم.

وی بیان کرد: با برگزاری چنین جشنواره‌هایی درصدد هستیم در دانشجویان برای رفتن به سمت فناوری‌های نوین، ایجاد انگیزه کنیم و هم اینکه انجمن‌های مختلف با فعالیت‌های یکدیگر آشنا شوند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه جشنواره استانی حرکت در همدان در سال گذشته چند مقام کشوری کسب کرد، بیان داشت: استقبال از این جشنواره در سال جاری بسیار خوب بوده و انجمن‌های قوی شرکت کردند که افزایش تعداد غرفه‌ها نیز موید این بحث است.

* عنوان استانی برای جشنواره‌ای با شرکت کننده‌های همدانی

بازدید از غرفه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری دومین جشنواره حرکت در استان همدان نشان از رشد علمی و فکری دانشجویان این استان داشت که گاه با کمترین امکانات بیشترین نوآوری و خلاقیت را به نمایش گذاشته بودند.

نکته سؤال برانگیز در این جشنواره این بود که با وجود اینکه این جشنواره عنوان "استانی" را یدک می‌کشید از 40 غرفه شرکت‌کننده، 39 غرفه مربوط به دانشگاه بوعلی سینا و یک غرفه نیز مربوط به دانشگاه صنعتی این شهر بود که امر استانی‌بودن را تحت‌الشعاع قرار می‌داد.

ادامه روند برگزاری جشنواره‌های علمی و تخصصی چون جشنواره حرکت سبب رشد و تعالی دانشجویان دانشگاه‌های استان‌های مختلف می‌شود که در مجموع می‌تواند موجب پویایی و ارتقای علمی کشور ایران اسلامی شود.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول