اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

جشنواره امام رضا(ع) یک حرکت ارزشمند است

خبرگزاری فارس: علم‌الهدی گفت: حرکت جشنوار امام رضا(ع) الگویی برای متولیان فرهنگی جامعه است.

جشنواره امام رضا(ع) یک حرکت ارزشمند است
به گزارش خبرگزاری فارس ازمشهد، به نقل از روابط عمومی جشنواره امام رضا(ع) آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم اختتامیه همایش های علمی پژوهشی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه گرسنگی و فقر تنها بعد جسمانی و مادی را شامل نمی‌شود، بلکه بعد روانی این مسئله می تواند به مراتب عمیق‌تر و چالش برانگیزتر باشد، تصریح کرد: رساندن قشر ضعیف و نیازمند جامعه به بلوغ اجتماعی به نحوی که با دیگر افراد جامعه در یک سطح قرار گیرند به معنای مددرسانی واقعی است.
 وی با اشاره به اینکه وجود هرگونه نقصی در فرد بر جامعه اثرگذار است، گفت: ما همه در محیط اجتماعی زندگی می‌کنیم که کوچکترین نقصی در این سیستم می‌تواند بر بقیه اجزا و عناصر آن اثرگذار باشد و به تبع آن نقص های فردی نیز بر جامعه اثر منفی خواهد گذاشت.
 عضو مجلس خبرگان افزود:از همین رو سیر کردن صرف فردی که گرسنه است؛ آثار منفی و خلاءای را که در ساختار اجتماعی به وجود می‌آورد، نمی‌تواند از میان ببرد.
 امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه تحلیل سیره معنوی و زندگانی امامان معصوم (ع) به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می تواند برطرف کننده خلاهای های فرهنگی و فقر فرهنگی باشد، خاطرنشان کرد: در این بین نکته مهم آن است که به بینشی در جریان تحلیل سیره ائمه(ع) دست یابیم که برگرفته از خط ‌مشی زندگانی امامان معصوم باشد و صرفا به حوزه عواطف محدود نشده و در بوته احساس خلاصه نشود.
وی با تاکید بر الگوگیری متولیان و مسئولان فرهنگی جامعه از نتایج چنین همایش‌هایی اظهار داشت: باید کوشید با فکری خلاقانه و باز از هرگونه موازی کاری و اقدامات تکراری پرهیز کرد تا در سایه معرفت‌شناسی سیره ائمه اطهار(ع) تحولی شگرف در عرصه فرهنگی کشور ایجاد کرد و زمینه برای الگو سازی و انجام حرکت های پایدار در این عرصه فراهم کرد.
 انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول