اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میاندرود خبر داد

ساخت 10سالن ورزشی در شهرستان میاندرود

خبرگزاری فارس: فرماندار میاندرود از ساخت 10سالن ورزشی در شهرستان میاندرود خبر داد.

ساخت 10سالن ورزشی در شهرستان میاندرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، نشست مطبوعاتی فرماندار این شهرستان با اصحاب رسانه بعدازظهر امروز برگزار شد.

در این جلسه که 15 نفر از اهالی مطبوعات شهرستان میاندرود و دیگر شهرستان‌های استان همچنین مشاوران فرماندار میاندرود و اعضای دبیرخانه همایش میاندرودی‌های کشور حضور داشتند، خبرنگاران در مورد مسائل مختلف موجود در این شهرستان به طرح پرسش‌ها و پیگیری خود پرداختند.

علی رجبی فرماندار میاندرود در ابتدای این جلسه با اشاره به قول خود به مردم میاندرود برای اعمال سرعت و مداومت در ساخت این شهرستان، گفت: برای عمل به این قول در سال 90، هفتاد پروژه کوچک و بزرگ در این شهرستان کلنگ‌زنی و یا افتتاح شده است.

*مشکلات وقفی شهر سورک

در این جلسه خبرنگاری با اشاره به وجود برخی مشکلات در مورد وقفی بودن برخی زمین‌های شهر سورک درباره آخرین اقدامات انجام شده در این مورد را از علی رجبی جویا شد که فرماندار میاندرود در این مورد گفت: در نشستی که با چند نماینده از مردم این شهر در حضور امام جمعه داشتیم مقرر شد دو وکیل به نمایندگی از مردم این وقف‌نامه را ترجمه کنند و سپس در جلسه‌ای دیگر با حضور مدیرکل اوقاف مسائل حقوقی آن را بررسی کنیم.

وی میزان زمین‌های وقفی این شهر را کمتر از یک دنگ زمین‌های آن موقع یعنی بیش از چند دهه پیش شهر سورک عنوان کرد و با اشاره به احتمال کسب توافق برای فروش آنها خاطرنشان کرد: ما با قیمت‌گذاری این زمین‌ها هم برای خرید و هم برای فروش مقدمات این کار را انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا در این جلسات به نتیجه برسیم در غیر این صورت از مراجع قانونی این مساله را پیگیر هستیم.

وی همچنین با اشاره به جایگاه مقدس وقف در اعتقادات مسلمانان و شیعیان از شورای اسلامی شهر سورک خواست تا سریع‌تر دو نماینده خود را مشخص و معرفی کند.

*اولویت‌ها در ساخت و سازهای عمرانی

رجبی در پاسخ به پرسش دیگر این خبرنگار در مورد کوچک بودن بیشتر پروژه‌های افتتاح و یا کلنگ‌زنی شده در این شهرستان در سال گذشته و نیاز شهرستان به پروژه‌های بزرگ‌تر، گفت: وقتی ما در یک روستا ساختمان دهیاری نداریم و یا ساختمان‌های بخشداری و فرمانداری نداریم پروژه‌های بزرگ به کار ما نمی‌آید ضمن اینکه ما در این مدت پروژه‌های آبیاری قطره‌ای و سورتینگ بخش خصوصی هر کدام با بیش از 2 میلیارد تومان و همچنین 10 سالن ورزشی را در این شهرستان در حال ساخت داریم.

وی با اشاره به جاده سرتاق و جناسم در این شهرستان خاطرنشان کرد: این جاده به طول 10 کیلومتر 30 سال است که آسفالت نشده است اما حالا کارهای مربوط به زیرسازی آن انجام شده است. قیرپاشی و آسفالت آن با هزینه یک‌ میلیارد تومان نیز به زودی انجام می‌شود.

رجبی با اشاره به کسب اعتبار 12 میلیارد ریالی برای چهار بانده کردن جاده ساحلی به طول 11کیلومتر تا چهار راه ورکلا بیان داشت: این پروژه هیچ ردیف اعتباری نداشت و تا 31 تیرماه باید به بهره‌برداری برسد.

فرماندار میاندرود گفت: بیمارستان درمان‌بستر شهر سورک که برای ساخت آن 450 میلیون تومان شهرستان و 2 میلیارد تومان نیز دولت هزینه می‌کند نیز از پروژه‌های بزرگ این شهرستان است.

وی از اختصاص یک‌ میلیارد و 250 میلیون تومان برای بهسازی روستاهای این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول