اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل:

محوریت قرآن در دانشگاه‌ها تعالی‌بخش است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل گفت: محوریت قرآن در دانشگاه‌ها در سلوک اجتماعی و رفتار ارزشی تاثیر‌گذار بوده و تعالی‌بخش است.

محوریت قرآن در دانشگاه‌ها تعالی‌بخش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی‌الله خوش‌طینت پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی دانشگاه پیام‌ نور در اردبیل اظهار داشت: در جامعه قرآنی انتظار، ارتقای فضیلت‌ها، جاری و ساری شدن احکام نورانی اسلام، نیک رفتاری، نیک گفتاری و نیک سیرتی است که اگر به عینه محقق شود جامعه آرمانی تحقق می‌یابد.

وی محوریت تمام فضایل و مدار حفظ کرامت بشری را توجه به قرآن و کلام گهر‌بار الهی دانست و خاطرنشان کرد: اگر در محیط‌های علمی و دانشگاهی ما نور قرآن فراگیر شود دیگر در آن فضا نمی‌توان کوچک‌ترین کج‌روی و انحطاط را مشاهده کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل با اشاره به اهمیت قرآن‌آموزی و قرآن محوری در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی بشر یادآور شد: توسعه قرآنی در عرصه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی مسیر اصلی و  روشن ارتقای سطح اجتماعی و فرهنگی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خوش‌طینت بر ضرورت استفاده از مفاهیم و آموزه‌های قرآن در مسیر هدایت انسان تاکید کرد و بیان داشت: نقش آیات قرآن کریم در بیداری اسلامی آن هم در سرزمین‌های متدینین ارزشی والا و گوهری نایاب است.

این مسئول تاکید کرد: توجه به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی جامعه را از هرگونه آلودگی ظاهری و باطنی بیمه کرده و مصون نگه می‌دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل پیشرو بودن این دانشگاه را در فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی، ترویج نماز و حجاب و عفاف یادآور شد و گفت:‌ دانشگاه پیام نور به عنوان رسالت اصلی در کنار توجه جدی به حوزه‌های علمی، تحقیقی و پژوهشی اجرای برنامه‌های متنوع حوزه فرهنگ نماز، قرآن، حجاب و عفاف و دیگر اصول و ارزش‌های اسلامی را در دستور کار قرار داده است.

خوش‌طینت به کسب دو رتبه برتر در مسابقات سراسری قرآن را به همت دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشجویان دانشگاه پیام نور به عنوان فراگیر‌ترین دانشگاه کشور در استان اردبیل موفق به کسب رتبه اول در دو رشته حفظ کل و حفظ 20 جزء قرآن کریم در شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شدند.

وی تصریح کرد: این مسابقات که در روزهای گذشته در کرمانشاه برگزار شد بهزاد هژبری و اصغر دین‌دوست به ترتیب در رشته حفظ کل و حفظ 20 جزء قرآن کریم به این موفقیت ارزشمند دست یافتند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل کسب این موفقیت را نشان و نمودی از اهتمام دانشگاه پیام نور به حوزه فرهنگ و معارف اسلامی برشمرد و ادامه داد:‌ کلام الهی امروز خواسته و مطالعه هر بشر آزادیخواه است تا مطابق آن ارزش‌ها متجلی شده و خواسته‌ها جامه عمل بپوشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم مسئول دار‌القران‌کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز به اجرای طرح ملی تربیت حفاظ قرآن کریم در استان اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: در این استان 4 هزار قاری و حافظ قرآن کریم تاکنون تربیت شده‌ است.

حجت‌الاسلام عزیز صابر با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ دانشگاه‌ها و مجموعه‌های علمی یاریگر ما بوده‌اند، یادآور شد: اگر قرار است 10 میلیون حافظ و قاری در قرآن با تاکید مقام معظم رهبری تربیت شود استان اردبیل در این زمینه پیشرو است.

وی گفت: ‌در این طرح عظیم اوقاف و امور خیریه نیز مشارکتی گسترده دارند اما در تلاش هستیم این حرکت عظیم کیفی هرگز قربانی کمیت‌ها و نگاه نابسامان نشود.

مسئول دار‌القران‌کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل راه‌اندازی 187 مدرسه قرآنی، تامین مربیان، آموزش‌های مستمر، حمایت از موسسات و خانه‌های قرآنی، همه و همه را در مسیر اعتلای قرآن کریم و ساختن جامعه آرمان نبوی بسیار موثر دانست و اظهار داشت: ما در محورهای دهگانه آموزش قرآن کریم سعی داریم مفاهیم قرآنی را در رده‌های مختلف سنی در جامعه گسترش دهیم تا رفتار قرآنی در جامعه حاکم شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول