اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سیرجان

2 هزار حافظ نوجوان قرآن گرد‌هم آمدند

خبرگزاری فارس: همایش بزرگ 2 هزار نفری حافظان نوجوان قرآن کریم شهرستان سیرجان در مهدیه این شهر برگزار شد.

2 هزار حافظ نوجوان قرآن گرد‌هم آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، همایش بزرگ 2 هزار نفری حافظان نوجوان قرآن کریم شهرستان سیرجان پیش از ظهر امروز در مهدیه این شهر برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش سیرجان در این آیین اظهار داشت: طی سال تحصیلی جاری بیش از 8هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم شرکت کردند که امروز همایش حافظان نوجوان با حضور بیش از 2 هزار نفر در مهدیه سیرجان با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان برگزار شد.

علیرضا محمودآبادی افزود: در سال تحصیلی جاری بیش از 15 هزار نفر نیز در مسابقات دانش‌آموزی قرآن کریم در رشته‌های حفظ‌، مفاهیم و قرائت شرکت کردند که از این تعداد 22 نفر نیز در مرحله استانی برگزیده شدند.

امام جمعه سیرجان نیز در این مراسم در سخنانی قرآن را محور قانون زندگی انسان‌های شایسته اعلام کرد که می‌تواند بهترین الگو و روش زندگی قرار گیرد.

وی افزود‌: حافظان قرآن کریم به ویژه حافظان نوجوان و جوان افتخار همه دانش‌آموزان و نوجوانان هستند و طرح ملی حفظ یکی از برنامه‌های خوب فرهنگی است که نوجوانان را به برنامه حفظ قرآن کریم هدایت کرد.

فرماندار سیرجان نیز در این مراسم با قدردانی از برگزار‌کنندگان این همایش و دانش‌آموزان حافظ قرآن کریم آنان را تلاشگران عرصه هدایت و سعادت اعلام کرد و افزود‌: طی مدت شش ماه طرح ملی حفظ قرآن کریم بیش از 8 هزار و 400 دانش‌آموز اعلام آمادگی کردند که این امر نوید‌بخش استعداد خوب جوانان سیرجانی برای حفظ کتاب الهی در اوقات فراغت است.

محمدعلی توحیدی از دانش‌آموزان خواست در ایام تابستان اوقات فراغت خود را با حفظ قرآن کریم سپری کنند.

به گزارش فارس، در حاشیه این مراسم که با برنامه‌های فرهنگی و اهدای جوایز به حافظان نوجوان همراه بود، برخی دانش‌آموزان حافظ در گفت‌وگو‌‌ با خبرنگار فارس از عنایت خداوند مبنی بر توفیق حفظ قرآن کریم سپاسگزاری کردند و گفتند؛ می‌توان در یک یا دو ساعت مرور در قرآن سوره‌های آن را حفظ کرد.

آن‌ها افزودند: از زمانی که حفظ قرآن را آغاز کرده‌ایم با جلوه کردن اخلاق قرآنی در زندگی خود در پیشرفت دروس و برنامه‌های روزمره خود نیز شاهد پیشرفت چشمگیر هستیم و به سایر جوانان هم توصیه می‌کنیم به برنامه حفظ قران توجه کنند.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول