اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی:

95 درصد مصوبات دولت در دشتی عملیاتی شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتی گفت: 95 درصد مصوبات سفرهای دولت در شهرستان دشتی عملیاتی شده است.

95 درصد مصوبات دولت در دشتی عملیاتی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی سید علی هاشمی صبح امروز در نشست با مسئولان شهرستان دشتی به خدمات و دستاوردهای دولت‎های نهم و دهم نسبت به دولت‎های گذشته اشاره کرد.

وی افزود: روند توسعه شهرستان دشتی در دولت دهم شتاب گرفت و پروژه‌های بزرگی در این شهرستان طی آغاز به کار دولت نهم تاکنون به بهره‌برداری رسیده و این خدمات ستودنی است.

فرماندار دشتی به خدمات دولت‎های نهم و دهم در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: تجهیز بیمارستان خورموج در دور اول، گمرک لاور ساحلی، پایگاه‎های اورژانس بین جاده‎ای در گلستان، شنبه و کاکی 100 درصد انجام شده است.

وی تصریح کرد: گازرسانی به شهرهای خورموج و کاکی بخش اعظمی از آن انجام شده و بخش دیگری از آن در دست اجراست. سالن‎های ورزشی خورموج، شنبه، کاکی و بحیری 100 درصد انجام شده است، احداث 32 واحد مسکونی شهر خورموج 100 درصد و 96 واحد مسکونی نیز 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در حال پیگیری است.

فرماندار دشتی گفت: طرح آبخیزداری در روستای باغان 100 درصد انجام شده است و احداث سد باغان که می‎رود تا به مرحله اجرا درآید.

هاشمی یادآور شد: برای بیمارانی که در بیمارستان‎ها پرونده داشتند کمک مالی برای درمان بیماران در اختیار بانک‎های عامل قرار دادیم که در این زمینه تعداد 137 نفر بانک کشاورزی، 135 مورد به بانک ملی و تعدادی هم به بانک رفاه و بانک مسکن معرفی کرده‎ایم.

وی اضافه کرد: مبلغ 300 میلیون تومان در حوزه درمان از دور سوم سفر استانی دولت اختصاص یافته است که در اختیار فرماندار قرار گرفته بود ما هم به تناسب نیاز از 100 هزار تومان تا یک میلیون تومان برای درمان در اختیار بیماران نیازمند قرار داده‎ایم.

فرماندار دشتی گفت: تسهیلاتی برای توسعه مشاغل خانگی اختصاص داده‎ایم که در این بخش 600 مجوز مشاغل خانگی صادر شده است که از مبلغ 30 تا 50 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: از محل اعتبارات خوداشتغالی قرض‌الحسنه به 129 نفر توسط کمیته امداد شاخه خورموج و در بخش کاکی نیز در سال 90 تعداد 140 مورد وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

هاشمی افزود: اعتبارات بلاعوض برای گازکشی در حوزه بهزیستی و کمیته امداد اختصاص داده‎ایم و این دو نهاد نیز افراد واجد شرایط را معرفی می‎کنند.

وی به احداث مجموعه کارگری خورموج اشاره کرد و گفت: زمین آن جانمایی شده که با ساخت این سالن ورزشی می‎‌توان در راستای کشف استعدادهای ورزشی کارگران گام‎های مؤثری برداشت.

هاشمی یادآور شد: در حوزه مسکن و شهرسازی و طرح هادی روستایی در سال جاری مبلغ 3 میلیارد تومان برای این بخش اختصاص داده شده است.

وی به گازرسانی به روستاها اشاره کرد و افزود: گازرسانی به تلخو، بادوله و علی‌آباد در حال انجام است.

هاشمی با اشاره به ایجاد پارک‎های جنگلی در شهرستان دشتی گفت: اجرای کمربند سبز جاده‎ای و آزادراه‌ها در سطح شهرستان در حال پیگیری است.

فرماندار دشتی افزود: احداث پست 132 کیلوولت شماره 2 خورموج یکی از پروژه‎های مهم در شهرستان دشتی است که دراین دولت در آذر ماه 88 عملیات اجرایی آن آغاز شد و تاکنون بیش از 60 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است. 

هاشمی گفت: با اتمام این پست توزیع 132 کیلوولت برق شهر خورموج ظرفیت توزیع بیش از 60 مگاوات برق برای مصارف خانگی، خدماتی و صنعتی شهرستان خواهیم داشت.همچنین مشکل برق مسکن مهرخورموج،شهرک صنعتی، ناحیه صنعتی روستای عربی،برق روستاهای بخش مرکزی به طور کامل رفع خواهد شد که امیدواریم تا پایان سال 92 به طور کلی به بهره‎برداری برسد.

هاشمی ادامه داد: در بخش آبخیزداری در حوزه دشت پلنگ کارهای خوبی صورت گرفته که پس از اجرای آن شاهد تحولاتی در این حوزه خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان دشتی تاکنون خدمات بسیار ارزنده‎ای در زمینه‎های عمرانی، کشاورزی، راه‎سازی، فرهنگی، آبرسانی، بهداشتی و... توسط دولت عدالت‌محور انجام شده است.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول