اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد

فرمایشات رهبری و کتب شهید مطهری دو راهنمای اساتید دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری و کتب شهید مطهری باید دو راهنمای اصلی اساتید دانشگاه‌های کشور باشند.

فرمایشات رهبری و کتب شهید مطهری دو راهنمای اساتید دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدرضا نقدی ظهر امروز در اولین نشست دبیران استانی مجمع اسلامی رشد دانشگاه‌ها اظهار کرد: دو عنصر مهم و حیاتی که باید اساتید کشور آن را همواره مدنظر داشته باشند اخلاص و استمرار در کار است و با استفاده از این دو عنصر به فضل الهی شاهد تحول عظیمی در دانشگاه‌های سطح کشور خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: هر نظامی برای خود نقطه اتکایی دارد برای مثال نظام سرمایه‌داری مبتنی بر پول و اما نظام کمونیستی مبتنی بر انسجام حزبی است اما در نظام اسلامی تکیه‌ گاه اصلی انسان‌های الهی هستند.

نقدی تصریح کرد: هدف اساسی نظام اسلامی تحقق عدالت است و بدون محقق شدن عدالت فردی عدالت اجتماعی نیز امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه نیروهای انسانی نظام اسلامی در دانشگاه و حوزه تربیت می‌شوند، یادآور شد: بیشترین مخاطب فرمایشات امام راحل(ره) و هم‌چنین مقام معظم رهبری دانشگاهیان هستند زیرا در کلام امام دانشگاه مرکز سعادت و شقاوت یک جامعه است.

وی بیان کرد: هر دانشگاهی متشکل از روابط اداری، محتوای درسی، فضای فرهنگی، واحدهای تربیتی و ارتباط استاد و دانشجو است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در این میان اساتید دارای نقش محوری هستند و باید در تحول نظام تربیتی دانشجویان نقش اصلی را عهده‌دار باشند.

نقدی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید برای تربیت اساتید مخلص و بسیجی نیز برنامه ویژه‌ای داشته باشیم و تاکنون در این زمینه کم کاری شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: محیط بسیج یک محیط داوطلبانه است و زمینه پذیرش و تحول در آن بسیار زیاد است اما نکته مهم این است که مباحث مطروحه در آن باید دارای استمرار باشد.

وی با اشاره به رسالت اساسی تأکید کرد: اساتید دانشگاه‌ها نباید مرتباً از پیشرفت تمدن غرب و شرق برای دانشجویان خود مثال بیاورند بلکه به جای آن باید روحیه استقلال و خودکفایی را در میان دانشجویان تقویت کنند.

وی در خاتمه عنوان کرد: مهم‌ترین منبع برای تحولات اسلامی در دانشگاه‌ها فرمایشات مقام معظم رهبری است و در حلقه اساتید بسیجی نیز در دانشگاه‌ها باید منویات ایشان در رأس باشد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول