اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

مقام تبلیغ کمتر از مرجعیت نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت:‌ مقام تبلیغ و ترویج دین و آموزه‌های اسلامی کمتر از مقام مرجعیت نیست.

مقام تبلیغ کمتر از مرجعیت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری عصر امروز در همایش روحانیون شیعه و سنی شهرستان خلخال اظهار داشت: روحانیون ما باید به مقام، منزلت و لباس روحانیت خود افتخار کنند و وظیفه خود را که تبلیغ دین و ترویج اندیشه‌های صحیح است در جامعه و آحاد مختلف مردم به شایستگی انجام دهد.

وی با بیان اینکه روحانیون نگهبان دین و دیانت از اعتقادات آنها هستند، خاطرنشان کرد: این مرزداران حقیقی وظیفه سنگینی بر عهده دارند و در حقیقت نقطه اتصال بین مردم و خداوند می‌باشند که در مقام تبلیغ دین و حقانیت آن فعالیت می‌کنند.

امام جمعه شهرستان خلخال یادآور شد: در عصری که تمام تبلیغات دشمنان اسلام برای بر هم زدن ارزش‌ها و باور‌ها متمرکز شده است رسالت روحانیون در پویا و با جبروت نشان دادن دین و حقیقت آن بسیاری سنگین است و نباید در این سنگر قصور و کوتاهی انجام شود.

رشتبری با گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی – سیاسی سپاه گفت:‌ روحانیون معلمان واقعی جامعه در ترویج فضایل و اخلاق نیکو هستند و چه زیباست که این قشر به سنگر و لباس و بهای کار خود واقف و آگاه باشد.

وی ضرورت رفع مشکلات و نیازمندی این قشر را از سوی متولیان یادآور شد و بیان داشت: در کار حساس تربیت و انتقال مفاهیم و ارزش‌ها و ادای وظیفه در سنگر دینداری و تدین آنچه که ضروری و با ارزش به نظر می‌رسد واقف بودن روحانیون به رسالت و اهمیت کارشان است که نباید شأن و جایگاه خود را ضعیف و یا حقیر ببینند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش که در سالن تبلیغات اسلامی خلخال برگزار شد مسئول مرکز خدمات بیمه‌ای روحانیون استان در سخنانی اظهار داشت:‌ هم اکنون در این استان یک هزار و 215 روحانی زیر پوشش خدمات بیمه‌ای هستند.

حجت‌الاسلام عابد صفری تصریح کرد: از این تعداد 484 روحانی زیر پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

مطهری شهید آرمان‌خواهی انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در گردهمایی معلمان خلخال امام جمعه شهرستان خلخال از شهید مرتضی مطهری با عنوان رزمنده خستگی‌ناپذیر، مبارز توانا و شهید راه اعتلای ارزش‌ها و اعتقادات نظام اسلامی یاد کرد.

رشتبری شهید مطهری را شخصیتی وارسته از خود و تسلیم اسلام و مبانی اعتقادی توصیف کرد و گفت: این شهید بزرگوار تمام زندگی خود را وقف اسلام کرد و در عرصه‌های علمی، اعتقادی، فکری و مکتبی در کنار امام راحل توانمند ظاهر شد و آثار متعالی این شهید بزرگوار مورد تایید و احترام امام راحل بود.

وی در ادامه یادآور شد: مطهری آن قدر در اعتقادات و باورهای خود مصمم، قدر و توانا بود که با شب زنده‌داری‌های خود سعی می‌کرد در آثار و تالیفات خود اشاعه فرهنگ اسلام کند.

امام جمعه شهرستان خلخال مهمترین خصوصیات و بارز‌ترین ویژگی شهید مطهری را شناخت عمیق از اندیشه و تفکر اسلامی و بیان مطالب به زبان عامه پسند اعلام کرد و بیان داشت: این شهید والامقام در مباحثه و گفت‌و گوی خود با اندیشمندان دنیا چهره متفاوت‌تری از اسلام و ارزش‌های آن را به نمایش گذاشت.

در این همایش که 600 نفر از فرهنگیان خلخال حضور داشتند یکی از شاعران استان در مدح معلم و تربیت اسلامی قطعاتی شعر سرود و از 17 معلم نمونه منطقه که سه نفر از آنها معلم نمونه استانی بودند با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول