اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

دو سوم کاربران موبایل به یک نوع تیک عصبی دچارند

خبرگزاری فارس: محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: براساس نتایج تحقیقات پژوهشگران ایرانی مشخص شد حداقل دو سوم کاربران به یک نوع تیک عصبی دچارند و بیش از 70 درصد کاربران مبتلا، آن را تجربه‌ای تلخ و حالتی ناخوشایند توصیف می‌کنند.

دو سوم کاربران موبایل به یک نوع تیک عصبی دچارند

سوسن فدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با آسیب‌شناسی تلفن همراه در ایران اظهار داشت: استفاده بیش از اندازه و غیرضروری از تلفن همراه برای کاربر، استرس و پریشانی ذهنی پدید می‌آورد.

تحقیقات هادی فراهانی جامعه‌شناس و کارشناس علوم ارتباطات که بر روی کاربران ایرانی انجام شد، نشان می‌دهد برقراری ارتباطات پنهانی و غیر مستقیم از اعتماد به نفس افراد می‌کاهد و مهارت‌های ارتباطی آنان را برای زندگی و حضور در محیط‌های جمعی ضعیف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه‌ پژوهش‌ها نشان می‌دهد ارسال بیش از اندازه پیام کوتاه نیز نوعی وسواس و اختلال ذهنی به دنبال دارد، تصریح کرد: می‌توان ادعا کرد استفاده از تلفن همراه نوعی هیجان منفی و ویرانگر در پی دارد که با شدت و ضعف متفاوت، روحیه، اعصاب و هویت رفتاری و اجتماعی کاربر را تخریب می‌کند.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه معتادان به استفاده از تلفن همراه از دوستان و خانواده فاصله می‌گیرند و انزواطلب می‌شوند، اضافه کرد: فرد معتاد نمی‌تواند از گوشی تلفن همراه خود دور بماند و این نوع اعتیاد از علاقه و وابستگی فراتر می‌رود و به نوعی جنون در دسترس بودن تبدیل می‌شود.

وی گفت: انتقال اطلاعات و روابط مجازی در نگاه اول بسیار مطلوب است، اما تبدیل شدن شئون آن به بازیچه و وسیله سرگرمی و وقت‌گذرانی آسیبی محسوب می‌شود که از ضعف‌های فرهنگ‌سازی در این حوزه حکایت می‌کند.

فدایی با بیان اینکه دوربین کوچک تلفن‌های همراه هنگامی که با بی‌دقتی، شیطنت، خصومت یا تمایل به انجام تجربه‌ای تازه به کار گرفته می‌شود، به نشر مسائلی در محیط جامعه می‌انجامد که با خدشه‌دار کردن روحیه و اخلاق عمومی به بحرانی دامنه‌دار و برانگیختن هیجان یا هم‌دردی آحاد افراد خاتمه می‌یابد، اظهار داشت: در کنار تمام این نارسایی‌ها، مشکل استفاده از تلفن همراه حین رانندگی نیز اهمیت دارد که یکی از دلایل پرشمار تصادفات و ایجاد گره‌های ترافیکی در معابر شهری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول