اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس:

موبایل، ماهواره و اینترنت رقیب خانواده شده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: با توسعه ابزارهای ارتباطی نظیر ماهواره، اینترنت، گوشی‌های همراه پیشرفته و رشد فضای مجازی، کانون خانواده با فقر در سه عرصه عاطفی، ارتباطی و کلامی روبه‌رو شده است.

موبایل، ماهواره و اینترنت رقیب خانواده شده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین محمد صادق ادیب ظهر امروز در همایش انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس شهرستان قیروکارزین با عنوان "خانواده و مقابله با جنگ نرم" که با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش قیروکارزین و اعضای انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در رویکرد جدید تمام شهرستان‌ها و نواحی و مناطق، ملزم به برگزاری همایش‌هایی در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن و تهدیدات روزافزون آن هستند چرا که غفلت از این موضوع صدمات جبران ناپذیری را به کانون خانواده و فرزندان در بعد تربیتی وارد می‌کند.
وی با اشاره به برگزاری این همایش‌ها با حضور اعضای انجمن‌ها، مشاوران، مربیان پرورشی و مدیران مدارس خاطر نشان کرد: این همایش‌ها با عنوان خانواده و مقابله با جنگ نرم برگزار می‌شود و مدارس با دسته‌بندی در سه گروه از لحاظ وضعیت و توانایی  اقتصادی خود نسبت به برگزاری این کلاس‌های آموزشی با دعوت از اساتید مجرب اقدام می‌کنند.
ادیب آموزش و پرورش قیروکارزین را در این موضوع پیشگام دانست و ابراز داشت: امروزه با توسعه ابزارهای ارتباطی نظیر ماهواره، اینترنت، گوشی‌های همراه پیشرفته و رشد فضای مجازی، کانون خانواده با فقر در سه عرصه عاطفی، ارتباطی و کلامی روبه‌رو شده است.
رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: کاهش ارتباطات کلامی در محیط خانواده فقر ارتباطی و عاطفی را به دنبال داشته و هر یک از اعضای خانواده در جستجوی تأمین محبت در بیرون از خانواده هستند که این امر سبب ایجاد فاصله در میان اعضای خانواده می‌شود و دشمن امروز با ابزار خود به این فاصله‌ها دامن می‌زند.
این مقام مسئول با تشریح برخی مسائل مؤثر در بهبود و استواری کانون خانواده و تأکید بر ضرورت رعایت آنها اضافه کرد: پدر و مادر و فرزندان در محیط خانواده عشق و علاقه و محبت نسبت به یکدیگر را ابراز کنند و از سفارش‌های دینی و اهل بیت (ع) در راستای رشد اخلاق، معنویت و محبت در خانواده بهره‌مند شوند.
وی پاساژگردی و بازارگردی روزانه بسیاری از زنان و مردان بدون قصد خرید را در شهرهای بزرگ یک معضل دانست و بیان داشت: در جامعه امروز نقش پدر و مادر در اوقات فراغت بچه‌ها کم‌رنگ شده است و باید با صرف وقت و ترویج گفت‌وگو در خانواده از توسعه فقر کلامی و به همراه آن فقر عاطفی و ارتباطی جلوگیری کرده و جنگ نرم دشمن را در این عرصه بی‌اثر کرد.
انتهای پیام/و۲۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول