اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی خبر داد

کاهش 100 درصد استفاده موبایل در رانندگی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی گفت: طی 10 ماه گذشته شاهد کاهش صددرصدی استفاده از تلفن همراه بین رانندگان بوده‌ایم.

کاهش 100 درصد استفاده موبایل در رانندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مجتبی امانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گفت: طی 10 ماه گذشته و پس از اعمال قوانین جدید راهنمایی و رانندگی، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی صددرصد کاهش داشته است.

وی افزود: در پی اجرای طرح جدید قوانین راهنمایی و رانندگی، شاهد کاهش چشمگیر جرایم و تخلفات بوده و انتظار می‌رود طی سه ماه آتی بیش از 80 درصد مردم قانون‌مداری را رعایت کنند.

امانی با تقدیر از عملکرد رسانه‌های صوتی ‌و ‌تصویری در اطلاع‌رسانی مطلوب به مردم، تأکید کرد: میزان قابل توجه کاهش تصادفات در بخش تصادفات منجر به فوت و تصادفات جریمه‌ای صورت گرفته که این میزان شامل اجرای مرحله اول طرح از 10 اردیبهشت تا 30 آذرماه جاری بوده و مرحله دوم از یکم دی ماه جاری تاکنون در حال اجراست.

وی با بیان این نکته که در صورت همکاری هرچه بیشتر مردم با پلیس دچار کمترین چالش‌ها در بحث اجرای قانون جدید خواهیم بود، افزود: میانگین کاهش تصادفات در کشور 14.3 درصد بوده و این میانگین با کاهش چشمگیر در آذربایجان‌غربی همراه و به 15 درصد نزول داشته است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ دیه، عده‌ای از افراد در کوچکترین صدمات وارده نیز به بیمه‌ها مراجعه می‌کنند که این امر موجب افزایش سطح پرونده‌های بیمه شده است.

امانی یادآور شد: در اخطاریه‌های صادره شاهد کاهش 37 درصدی اعمال قانون بوده‌ایم که این امر نشانگر احترام مردم به اعمال قانون بوده و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به میزان تخلفات طی روزهای پایانی هفته، گفت: به علت نزدیک شده به ایام عید نوروز، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیشترین میزان تخلفات روی داده است که به ترتیب 14 و 15 درصد بوده است.

امانی ادامه داد: بیشترین تصادفات رخ داده بین سنین 26 تا 35 ساله به میزان 33 درصد است که این تخلفات در سنین 36 تا 41 سال به 21 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی با ارائه آمار تخلفات روی داده شده در موارد مختلف گفت: 100 دستگاه خودرو که جریمه بالای ده میلیون ریال داشتند توقیف و اخذ جریمه شده‌اند و 131 نفر نمره منفی بالای 30 تخلف گرفتند که 72 نفر از این تعداد محکوم به توقیف گواهینامه شده‌اند.

انتهای پیام/غ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول