اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمرانی و شهرسازی شورای شهر همدان:

تهیه طرح جامع از گسترش ناموزون شهر جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون عمرانی وشهرسازی شورای شهر همدان گفت: تهیه طرح جامع از گسترش بی‌رویه و ناموزون شهر جلوگیری و نیازهای آتی شهر را تأمین می‌کند.

تهیه طرح جامع از گسترش ناموزون شهر جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا الیاسی صبح امروز یکشنبه در کمیسیون عمران شورا ضمن بررسی مسائل و مشکلات حریم شهر همدان و طرح تفضیلی اظهار کرد: با توجه به مشکل شهروندان در خصوص مشخص‌نبودن طرح جامع حریم شهر و سرگردانی آنها و نیز با توجه به ماده 99 قانون شهرداری‌ها تهیه طرح جامع و مصوب حریم شهر الزامی است و در راستای رفاه حال شهروندان باید در اسرع وقت موضوع صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه حریم شهر همدان بیش از 40 هزار هکتار است که بلاتکلیف مانده است، افزود: تمام سازمان‌های مرتبط با این امر باید اقدامات لازم را به عمل آورده و بسترهای مناسب برای تحقق ماده 99 قانون شهرداری‌ها را فراهم سازند و این همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی لازمه امر بوده و در تحقق آن بسیار مؤثر است.

رئیس کمیسیون عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی همدان با اشاره به اینکه حریم شهر قسمتی از اراضی بلافصل و پیرامون محدود شهر است، گفت: نظارت و کنترل شهرداری در این خصوص ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: به منظور حفظ اراضی لازم و مناسب برای توسعه موزون شهر رعایت اولویت‌های مورد نیاز برای حفظ اراضی کشاورزی، باغات و جنگل‌ها هرگونه استفاده برای احداث ساختمان و تأسیسات در داخل حریم شهر تنها در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب طرح‌های جامع و هادی صورت پذیرد.

الیاسی با اشاره به مراجعه شهروندان برای تعیین تکلیف اراضی خود گفت: در صورت تهیه طرح تفضیلی، شهروندان از حقوق قانونی و مالکانه خود بهره‌مند شده و مطابق ضوابط ساخت و ساز اقدام کنند چرا که تهیه طرح از گسترش بی‌رویه و ناموزون شهر جلوگیری و نیازهای آتی شهر را تأمین خواهند کرد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول