اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کمک ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد

74 زندانی کهگیلویه و بویراحمد در آستانه آزادی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کمک ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد، 74 زندانی محکوم به دیه در این استان در آستانه آزادی قرار گرفتند.

74 زندانی کهگیلویه و بویراحمد در آستانه آزادی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حمیدرضا حیدری صبح امروز در جلسه انجمن حمایت از زندانیان گچساران که به منظور انتخاب بازرسان این انجمن در گچساران برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت انجمن حمایت از زندانیان امری لازم و مؤثر برای داشتن جامعه‌ای سالم است.

* لزوم توجه به اشتغال و ادامه تحصیل زندانیان

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد انجام اقدامات فرهنگی و برنامه‌ریزی برای استفاده هر چه بیشتر از توان افراد خیر در راستای پیشبرد اهداف انجمن حمایت از زندانیان را مهم و ضروری دانست.

حیدری احیای اخلاقی، بازسازی و اصلاح شخصیت و توجه به خصوصیات و ویژگی‌های فردی و اجتماعی زندانیان با استفاده از توان و تجربیات کارشناسان و دانشگاهیان را گامی مؤثر در موفقیت برنامه‌های انجمن حمایت از زندانیان عنوان کرد.

وی بحث اشتغال زندانیان را از سیاست‌های اصلی سازمان زندان عنوان و بر تلاش هر چه بیشتر برای ایجاد زمینه‌های اشتغال زندانیان تأکید کرد.

حیدری ابراز داشت: سوادآموزی به زندانیان از دیگر سیاست‌های مهم و در دست پیگیری سازمان زندان‌ها بوده و سواد‌آموزی برای زندانیان کمتر از 60 سال اجباری است.

وی با اشاره به رغبت برخی زندانیان برای گذراندن تحصیلات دانشگاهی، از مسئولان انجمن حمایت از زندانیان خواست تا با هماهنگی با مقام قضایی و مسئولان مربوطه، زمینه تحصیل این افراد را نیز فراهم کنند.

حیدری کمک گرفتن از نهادهایی مانند هلال احمر، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی را در راستای خدمات‌رسانی هر چه بیشتر در بخش‌های مختلف فرهنگی، پزشکی و درمانی به زندانیان را مهم دانست و پیگیری و اجرای آن را خواستار شد.

* آزادی 251 زندانی محکوم به دیه در سال 90

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در زندان‌ها بیان داشت: در راستای مسائل جرم‌شناسی و اصلاح رفتاری زندانیان فراهم‌سازی بستر لازم برای انجام کارهای پژوهشی امری لازم بوده که باید به آن توجه ویژه شود.

حیدری با اشاره به تلاش باری آزادی زندانیان محکوم به دیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته با کمک 37 میلیارد ریالی ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد، 251 زندانی محکوم به دیه در این استان آزاد شدند.

وی عنوان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز با تأمین اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال از سوی ستاد دیه، زمینه آزادی 74 زندانی محکوم به دیه در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده است که این زندانیان به زودی به کانون خانواده باز می‌گردند.

حیدری خاطرنشان کرد: کمک به خانواده‌های زندانیان، بازسازی شخصیت زندانیان بعد از آزادی از زندان، کمک به آموزش حرفه به زندانیان و کمک به اشتغال آنان پس از آزادی از مهم‌ترین وظایف انجمن حمایت از زندانیان بوده که باید به آن توجه شود.

به گزارش فارس در پایان این جلسه و با رأی اعضای انجمن حمایت از زندانیان گچساران، سید ناصر حسینی و کوکب حاتمی به عنوان بازرسان این انجمن انتخاب شدند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول