اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بزرگ‌ترین مجتمع قرآنی کشور:

زمینه‌های تحقق فرمایشات رهبری در افزایش حافظان قرآن فراهم شود

خبرگزاری فارس: رئیس بزرگ‌ترین مجتمع قرآنی کشور گفت: همگان باید برای تحقق فرمایشات رهبری و افزایش تعداد حافظان قرآن تلاش کنند و از ارائه آمارهای غیر واقعی و شعاری در این زمینه خودداری کنند.

زمینه‌های تحقق فرمایشات رهبری در افزایش حافظان قرآن فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، مجتبی عزیزی صبح امروز در جمع دبیران و معلمان قرآن و رابطان طرح حفظ قرآن اداره آموزش و پرورش اظهار داشت: ارائه طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماه مبارک رمضان سال گذشته، یکی از نیازهای اساسی جامعه کنونی است که اگر به درستی اجرا شود، زمینه تدبر در قرآن فراهم می‌شود و عمل به این صحیفه آسمانی در بین اقشار مختلف جامعه گسترش می‌یابد.

وی افزود: تحقق فرمایش رهبری دور از انتظار و دست نیافتنی نیست و پتانسیل و ظرفیت‌های بالای جامعه قرآنی کشور و عزم و انگیزه جهادی متولیان مربوطه می‌تواند زمینه تحقق فرمایشات ایشان در یک برنامه چهار تا هشت ساله را فراهم کند.

عزیزی خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش‌های انجام شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد کمی حافظ قرآن در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد که این میزان به مراتب کمتر از سایر کشورهای اسلامی است و این مسئله باید به عنوان یک فرهنگ در میان مردم و خانواده‌ها نهادینه شود.

رئیس بزرگترین مجتمع قرآنی کشور افزود: متأسفانه مربیان، معلمان و متولیان برنامه‌های قرآنی، جاذبه‌های فراوان در حوزه قرآن را کمتر چشیده و کمتر چشانده‌اند به نحوی که هنوز هم عده‌ای از مردم با شنیدن صدای قرآن این برداشت را دارند که حتماً شخصی مرحوم شده است و این دیدگاه و برداشت مایه تأسف است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه عریض و طویل آموزش و پرورش که خود به عنوان یک رسانه فراگیر در جامعه مطرح است، می‌تواند با برنامه‌ریزی مدون و کارشناسی به عنوان بازوی قوی برای تحقق این طرح حکیمانه عمل کند و کار حفظ را از سال‌های ابتدایی در بین خانواده‌ها و پس از آن دانش‌آموزان نهادینه کند.

عزیزی هم‌چنین از دبیران و معلمان قرآن خواست از ارائه آمارهای غیر واقعی و شعاری در این زمینه خودداری کنند.

وی افزود: میدان را جولانگاه عمل خالصانه و صادقانه خویش قرار دهید تا دست‌یابی به این مطالبه شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی از اعلام آمادگی کامل بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) ابرکوه برای همکاری با اداره آموزش و پرورش در مورد تربیت حافظ قرآن نیز خبر داد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول