اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوکان:

مطهری نهضت فکری سالمی در جامعه ایجاد کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوکان گفت: شهید مرتضی مطهری نهضت فکری سالم و درستی را در جامعه ایجاد کرد.

مطهری نهضت فکری سالمی در جامعه ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ماموستا عبدالرحمن خلیفه‌زاده صبح امروز در همایش گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: پرداختن به علوم قدیم و به‌کارگیری فن‌آوری‌های نوین در مسائل آموزشی امری مهم است ولی در این میان نیاز است تا به مسائل دینی و اعتقادی نیز توجه داشت.

وی با اشاره به شخصیت شهید مطهری، افزود: شهید مطهری در طول حیات خود خدمات بسیار شایانی را به جامعه اسلامی ارائه کرد.

این مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم، تصریح کرد: سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان روز معلم نام‌گذاری شده و این استاد عالی‌قدر نمونه و الگوی خوبی برای نام‌گذاری این روز است.

خلیفه‌زاده خاطرنشان کرد: کامل‌کردن خود و مجاهدت برای تکمیل دیگران دو ویژگی مهم و بارزی است که در شخصیت استاد شهید مطهری وجود داشت.

وی با بیان اینکه انسان در مرحله نخست ابتدا باید خود به علم خودش عمل کند، اعلام کرد: این موضوع یکی از ویژگی‌های شهید مطهری بود.

این مسئول با بیان اینکه جدیت و تلاش مستمر همراه با تعبد و معنویت در وجود شهید مطهری موج می‌زد، گفت: شهید مطهری گرچه نامی آشناست اما شخصیت و ابعاد وجودی وی به معنای واقعی شناخته و تبیین نشده است.

خلیفه‌زاده افزود: شهید مطهری هیچ‌گاه تحصیل معارف اسلامی را یک وسیله برای امرار معاش قرار نداد؛ بنابراین علت تأثیر کلام شهید مطهری این بود که برای پول حرف نمی‌زد و کتاب نمی‌نوشت.

امام جمعه بوکان افزود: اگر قرار است کارها ماندگار باشد باید برای رضای خدا انجام شود، هر سخن و هر نوشته‌ای برخاسته از اخلاص و رضایت حق‌تعالی باشد و بر اساس تکلیف آرام بخش است و شهید مطهری سخن و نوشته‌اش آرام‌بخش بود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول