اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور مطرح کرد

دانشگاه اسلامی شرط لازم برای تحقق حکومت جهانی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: اگر در تکوین الگوی اسلامی و ایرانی موفق باشیم، حرکت در زمینه حکومت جهانی نیز تسهیل می‌شود.

دانشگاه اسلامی شرط لازم برای تحقق حکومت جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سهراب صلاحی،  ظهر امروز در نخستین نشست دبیران استانی مجمع اسلامی رشد و ارتقای دانشگاهیان که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، گفت: دانشگاه‌ها، مهم‌ترین رکنی هستند که می‌توانند در تدوین الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت نقش ایفا کنند.

صلاحی ادامه داد: بسیج و دانشگاه اسلامی یک تکلیف است و دانشگاه اسلامی، شرط واجب برای تبدیل شدن ایران به قدرت منطقه‌ای و فراملی است و از سوی دیگر زمینه حکومت جهانی را نیز فراهم می‌کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: در حال حاضر، در مرحله تکوین الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفته هستیم و نظام جمهوری اسلامی ایران بر این اساس در عرصه‌‌‌های بین‌المللی مقتدرانه‌تر ظاهر می‌شود.

صلاحی با اشاره به ضرورت تحول در دانشگاه‌ها یادآور شد: شرط مهم تبدیل ایران به یک مرکز علمی در جهان این است که دانشگاه اسلامی در کشورمان محقق شود و در این زمینه نیازمند آن هستیم که در ابتدا رابطه میان دانشجو و استاد را براساس فرهنگ اسلامی تدوین کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: قله‌ای که بر این اساس برای ایران اسلامی تعریف شده است، ضرورت تبدیل ایران از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت بین‌المللی است.

وی تاکید کرد: اقدامات بسیار مناسبی تاکنون در دو بُعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای کادرسازی تاکنون انجام شده و این حرکت در آینده‌ای نزدیک، شاهد ثمرات بسیار عظیمی خواهد بود.

صلاحی گفت: در 120 دانشگاه برتر کشور، 120 کانون فرهنگی و علمی اساتید راه‌اندازی شده است و حدود هزار حلقه صالحین نیز متشکل از اساتید بسیجی و ارزشی ایجاد شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در پایان متذکر شد: رابطه استاد و دانشجو باید منطبق بر فرهنگ اسلامی باشد و در این زمینه حوزه‌های علمیه، نقشی اساسی برعهده دارند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول