اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو اتاق بازرگانی مازندران:

پژوهش‌های دانشگاه صنعت‌محور نیست

خبرگزاری فارس: عضو اتاق بازرگانی مازندران گفت: پژوهش‌های دانشگاه صنعت‌محور نیست.

پژوهش‌های دانشگاه صنعت‌محور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل محمد ابراهیمیان در اختتامیه نخستین جشنواره استانی دانشجویان ایده‌پرداز، مخترع و کارآفرین دانشگاه‌های مازندران اظهار داشت: تا زمانی که ما در بحث کارآفرینی با چالش مواجه باشیم کارآفرینی شکل نخواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد مردم ایران مسئله پس‌انداز کردن را فراموش کرده‌اند افزود: مهم‌ترین اصل در این زمینه عدم تربیت جامعه برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری برای درآمد و توسعه است، خانواده ایرانی عادت نکرده پس‌انداز داشته باشد و در یک سیکل درآمد و مصرف دور می‌زند.

ابراهیمیان بیان کرد: همه کشورهای توسعه‌یافته در مقطعی زمانی بعد از جنگ ریاضت اقتصادی داشتند تا به سمت اقتصاد و پیشرفت گام بردارند ولی کشور ما بعد از جنگ، جامعه مصرفی شده و این موجب شده است تا در سال تولید ملی ما هنوز واردات داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما دچار سیاست‌های نامناسب اقتصادی هستیم، مصرف بر اساس تولیدات، اشتغال و کارآفرینی در ایران شکل نگرفته است و تولیدکنندگان باید تحت فشار بوده تا بازار مصرف حفظ شود.

ابراهیمیان اذعان کرد: چالش بعدی سیاست‌های اقتصادی است، رهبری تاکید بر تولید و اشتغال دارد اما در عمل ما حرکتی در این‌باره نمی‌بینیم و یا اگر هم است، مقطعی است پس باید در این زمینه سیاست‌ها منسجم و متحد باشد.

وی اظهار داشت: مشکل دیگر در بحث کارآفرینی عدم حضور بخش خصوصی قوی و قدرتمند است، دولت کارآفرین نیست بلکه یک سیاست‌گذار است با اینکه صنایع به بخش خصوصی واگذار شده ولی چون بخش خصوصی در تصمیم‌گیری اقتصادی حضور ندارند از قدرت آنها کم می‌شود.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه کشور نیازمند کارآفرینی زنجیره‌ای اشتغال است افزود: ما در کشور کارآفرینی زنجیره‌ای اشتغال نداریم و به صورت جزیره‌ای کار می‌کنیم اما در کشورهای پیشرفته ما شاهد زنجیره اشتغال هستیم.

وی اظهار داشت: امروزه در دنیا کشوری قدرتمند است که قیمت تمام شده پایین‌تری داشته باشد مثل کشور هند که در آینده قدرت در دست او خواهد بود.

ابراهیمیان اذعان کرد: ایده‌هایی که از دانشگاه به صنعت داده می‌شود مورد استفاده صنعت نیست باید دانشجویان در کارخانجات و مراکز صنعتی حضور بیشتری داشته باشند.

عضو اتاق بازرگانی مازندران عامل دیگر برای توسعه اشتغال و کارآفرینی را توجه به اشتغال خانگی دانست و افزود: امروزه از اشتغال خانگی فاصله گرفته و دور شدیم. دیگر فرزندان تحصیلکرده ما شغل پدر را ادامه نمی‌دهند بنابراین با  تحصیلکرده بیکار مواجه بوده و هر روز شاهد از بین رفتن اشتغال سنتی و قدیمی در خانواده‌ها هستیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول