اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه:

زمینه‌سازی پذیرش غیبت از دوران امام هادی(ع) آغاز شد

خبرگزاری فارس: عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: زمینه‌سازی پذیرش غیبت از دوران امام هادی(ع) آغاز شد و توسط امام حسن عسگری(ع) این زمینه‌سازی ادامه پیدا کرد.

زمینه‌سازی پذیرش غیبت از دوران امام هادی(ع) آغاز شد
حجت‌الاسلام اکبر محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک ولادت امام علی النقی(ع) با اشاره به دستیابی به کمالات انسانی اظهار کرد: انسان‌ها برای رسیدن به کمال به مقدماتی نیازمند هستند تا به برطرف کردن موانع و آسیب‌های روحی و روانی بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: اگر انسان بخواهد خود را به خدا نزدیک کند، باید خود را از آموزه‌های شیطانی پاک کند.
عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با اشاره به سخنی از امام هادی(ع) گفت: حسد نیکی‌ها را نابود می‌کند و دشمنی و نفرت می‌آورد و خودخواهی و خودپسندی آدمی را از طلب علم بازمی‌دارد و سبب نادانی می‌شود و بخل زشت‌ترین اخلاق است.
وی عنوان کرد: این امام بزرگوار در این گفتار برخی از بیماری‌های اساسی روح مانند بخل و طمع را که مانع کمال انسانی است مطرح می‌کند و مرزهایی مشخص شده که اگر آنها معالجه نشود سایر تلاش‌های انسانی بی‌فایده خواهد بود.
محمدی با بیان اینکه حسد یکی از موانع کمال انسان است، گفت: افراد در حسد آرزو می‌کنند نعمتی از مسلمان یا فرد دیگر صلب شود که در برابر این صفت ناپسند، غبطه قرار دارد که در این مورد فرد آرزو می‌کند نعمت فرد دیگر را بدون صلب نعمت دیگران داشته باشد.
وی تکبر را از دیگر صفات نکوهیده از سوی پیشوای دهم شیعیان ذکر و عنوان کرد: شیطان به دلیل تکبر و غرور خود در برابر فرمان خدا مبنی بر سجده بر آدم از درگاه ربوبی طرد شد.
عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بخل زشت‌ترین اخلاق انسانی است، گفت: آموزه‌های اسلام افراط و تفریط را نمی‌پسندد بلکه حد میانه‌ای برای این دو مورد قائل است.
وی خاطرنشان کرد: همه ائمه نور واحد هستند و امام علی‌النقی(ع) در دوران خود با بهره‌گیری از فرصت به ترویج آموزه‌های اسلامی و تشیع پرداخت.
محمدی بیان کرد: زمینه‌سازی پذیرش غیبت از دوران امام هادی(ع) آغاز شد و توسط امام حسن عسگری(ع) این زمینه‌سازی ادامه پیدا کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول