اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اداره تبلیغات بهبهان تاکید کرد:

پیروی شایسته از سیره امام هادی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان گفت: همه ما وظیفه داریم به شایستگی از سیره درخشان امام هادی (ع) پیروی کنیم.

پیروی شایسته از سیره امام هادی
حجت‌الاسلام حمید برازش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تبریک ولادت امام هادی (ع) اظهار داشت: امام هادی (ع) القاب فراوانی داشت اما درخشانترین آنها، هادی بود.
وی تصریح کرد: به راستی ایشان هدایت کننده مردم از گمراهی و ضلالت به سوی روشنایی و هادی امت به سوی خداوند تعالی بود.
برازش با بیان اینکه این امام در سن هشت سالگی به امامت رسیده است، بیان کرد: امامت این امام بر دشمنان اهل بیت (ع) به خصوص حاکمان عباسی بسیار سخت و گران آمد و از این رو در همان روزهای نخست سعی کردند وی را از امت جدا کنند.
وی افزود: حاکمان بنی‌عباس چاره‌ای نداشتند جز اینکه از دوران کودکی، امام هادی را در حصار آهنین قرار داده و راه نفوذ در دل‌ها را از ایشان بگیرند، از این رو از عالم‌ترین دانشمندان شهر مدینه کمک گرفتند تا به بهانه تعلیم و تربیت امام، او را در صریا زندانی کنند و مانع ارتباط مردم با او شوند، اما در اندک زمانی امام هادی آن چنان بر او اثر گذاشت که این عالم مدنی به نام عبدالله جنیدی، به عظمت او اعتراف کرد و در نهایت به امامت وی اعتقاد پیدا کرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان با بیان اینکه امام هادی (ع) بار دیگر در سن 16 سالگی به زندان افتاده بود، افزود: امام هادی(ع) از روزی که به اجبار در سامرا اقامت گزید، 18 سال تحت نظارت و مراقبت شدید مزدوران حکومت عباسی‌ها قرار گرفت، با وجود این کنترل شدید، او هرگز دست از هدایت امت اسلامی به ویژه پیروان و شیعیان برنداشت و نقش هدایت خود را با شدت بیشتری ایفا کرد.
وی تصریح کرد: تعیین وکلا، تقویت پایگاه‌های علمی، تایید فقها و ارجاع به آنها، ملاقات حضوری با مردم، ارتباط پنهانی با پیروان، نامه‌نگاری و پاسخ به سوالات شرعی و موضع‌گیری در برابر انحرافات از جمله اقدامات امام هادی (ع) در خصوص هدایت امت اسلامی است.
برازش در پایان خاطرنشان کرد: بالاخره حاکمان عباسی تحمل وجود مبارک این امام را نداشته و وی را در سن 42 سالگی به شهادت رساندند و وظیفه همه ما نیز پیروی از سیره درخشان ایشان است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول