اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد:

صنعتگران در راستای نخبه‌پروری گام بردارند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد گفت: صنعتگران علاوه بر استفاده از ایده‌های نخبگان باید برای ارتقای سطح تولید خود به نخبه‌پروری نیز بپردازند.

صنعتگران در راستای نخبه‌پروری گام بردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین دشتی در نشست هم‌اندیشی مخترعان و صنعتگران کاشی و سرامیک استان یزد اظهار داشت: تلاش نخبگان و صنعتگران در استان یزد قابل تقدیر است، صنعتگری که در یزد با چنین اقلیمی و با کمبود آب به تولید اقدام کرده و نخبه‌ای که در راستای ارتقای کیفی تولیدات ایده‌پروری کرده است.

وی پیوند نخبگان و مخترعان با اصحاب صنعت را پیوندی مبارک خواند و افزود: این پیوند جزیره تولید را رقم می‌زند که این جزیره به زودی به دریایی از تولید کیفی متصل خواهد شد.

دشتی خاطرنشان کرد: نگاه ما به افق‌های جهانی است و یزد این قابلیت را دارد که پیام، تولید و کالای خود را جهانی کند.

وی با اشاره به نقطه ضعفی که هم‌اکنون در تولید ما وجود دارد، افزود: در گذشته پیوند میان ایده‌پردازی‌ها و تولید وجود داشته اما در طول تاریخ اجازه ندادند در این کشور جرأت اندیشه شکل بگیرد.

دشتی ادامه داد: ما از قرن سوم تا هشتم تولیدکننده فکر بودیم اما در قرون اخیر به دلیل انتخاب‌های نادرست به مصرف‌گرایی کشیده شدیم و صنعت ما نیز به همین سمت رفت.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که شأن ایران و ایرانی این نیست که صرفاً تولید کننده باشد بلکه باید طراحی‌ها، تفکر و اندیشه از آن ما باشد و لازم است با تحولی بزرگ به جایگاه واقعی خود بازگردیم.

دشتی تاکید کرد: در این راستا نقش تولیدکنندگان می‌تواند تعیین کننده باشد و انتظار می‌رود صنعتگران علاوه بر استفاده از ایده‌های نخبگان، برای ارتقای کیفیت تولیدات خود به نخبه‌پروری نیز بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نخبگان ما باید به فردای کاشی و سرامیک و روزها و سال‌های بعد از این تولید نیز فکر کنند.

دشتی ادامه داد: نخبگان در برخی موارد باید افق نگاه خود را تغییر دهند و برای اینکه بتوانند با موفقیت کار انجام دهند، باید با فلسفه ارتباط برقرار کنند و آن‌گاه است که می‌توانند صحنه‌های شکوهمندی از توسعه را رقم بزنند.

وی یادآور شد: بزرگان، اطباء، ریاضیدانان و دانشمندان این مرز و بوم همه فیلسوفانی بزرگ بوده‌اند و به طور قطع پیوند نخبگان با فلسفه می‌تواند افق نگاه‌ها را تغییر دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد هم‌چنین از بنیاد نخبگان برای برپایی این هم‌اندیشی و دغدغه آنها برای پیوند کارآفرینان و اندیشه‌آفرینان تجلیل کرد.

یکی از فعالان عرصه کاشی و سرامیک نیز در این مراسم تاکید کرد: بخشی از تلاش‌های مسئولان باید صرف بومی‌سازی و ایده‌های به روز شود.

صفدری‌زاده تاکید کرد: اکنون سالانه 500 میلیون مترمکعب کاشی و سرامیک در کشور تولید می‌شود اما هنوز بخش عمده‌ای از ماشین‌آلات از خارج از کشور وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان به این بخش توجه داشتند و در راستای بومی‌سازی خطوط تولید تلاش می‌کردند، بسیاری از مشکلات و هزینه‌ها کاهش می‌یافت و قدرت رقابت ما در سطح جهان بالا می‌رفت.

صفدری‌زاده از مسئولان ذی‌ربط در تصمیم‌گیری خواست تا جلسه‌ای ترتیب دهند و مشکلات و وضعیت صنعت کاشی و سرامیک را رصد کنند و به استفاده از ایده‌ها و بومی‌سازی خطوط تولید این صنعت مهم در استان یزد کمک کنند.

در این مراسم خانم‌ها رضایی و اسدالله‌پور و آقایان امیر ارجمند و دهقان به تشریح ایده‌ها و طرح‌های خود در زمینه صنعت کاشی استان یزد پرداختند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول