اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد

قرار دادن نرخ ترجیحی برای صنعتگران در زمینه حامل‌های انرژی

خبرگزاری فارس: معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای حامل‌های انرژی بخش صنعت قطعه‌سازی و صنایع سنگ‌بری باید نرخ ترجیحی در اختیار آنها قرار گیرد.

قرار دادن نرخ ترجیحی برای صنعتگران در زمینه حامل‌های انرژی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن صالحی‌نیا عصر چهارشنبه در نشست مشترک جمعی از صنعتگران و معدن‌کاران استان اصفهان در خانه صنعت و معدن در زمینه اظهارات برخی صنعتگران بیان کرد: اقدامات و مصوبات بسیاری از ابتدای سال جاری در مورد تولید حول محور تولید ملی، سرمایه در گردش، تأمین ارز، افتتاح و اعتبار پروانه‌ها ارائه شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری پیشنهاد سرمایه در گردش پنج درصدی ارائه شده که بانک‌ها با اعلام محدودیت منابع برای ارتقای سرمایه گردش سه درصد سال قبل را پذیرفتند.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به شرایط موجود نیز بانک مرکزی موظف شده 3.5 میلیارد دلار نزد بانک‌های تخصصی سرمایه‌گذاری کند.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی با توجه به پیشنهادات انجام شده از منابع هدفمندی یارانه‌ها، 5 هزار میلیارد دلار در راستای بدهی بانک‌های تخصصی در قالب سرمایه در گردش آنها تخصیص دهد.

صالحی‌نیا با اشاره به وضعیت مواد اولیه صنعتگران گفت: ورود مواد اولیه با نرخ ارز مرجع در شرایطی که توان تولید در داخل وجود ندارد نباید با مشکل مواجه شود.

وی با اشاره به احکام قانون بودجه برای واحدهای تولیدی در راستای تأمین نهاده‌ها و مواد اولیه اظهار داشت: در زمینه کالاهای اساسی نهاده‌هایی که ورود آن به کشور اجتناب‌ناپذیر است با اصرار وزارت صنعت، معدن و تجارت تضمین‌های آن مشخص و تضمین اصلی آن در حال حاضر نیز چهار درصد مشخص شده است.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: صنعت کشور هیچ زمان بدون مشکل نبوده و با توجه به حرکت ایران و جامعه جهانی به سمت جلو، باید شرایط برای پویایی بیش‌تر صنعت کشور فراهم شود و به دنبال مشکلات راه‌حل و تصمیم‌گیری‌های بهتری در این زمینه اتخاذ شود.

وی با اشاره به مشکل قطعه‌سازان خودرو ادامه داد: همیشه خودرو سازان چهار ماه به قطعه‌سازان بدهکار هستند اما باید هر یک از دو بخش تولیدی در حل مشکلات یکدیگر تعامل داشته باشند.

صالحی‌نیا با قبول گرانی آلومینیوم و مواد پتروشیمی در بازار جهانی بیان کرد: بحث تأمین مواد اولیه قطعه‌سازان خودرو باید مدیریت شود و برای خرید مواد اولیه، در اختیار آنان ارز با نرخ مرجع قرار گیرد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول