اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

مس استخراجی آذربایجان‌شرقی در استان فرآوری می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی کارخانه تولید مونیبدن در مجتمع مس سونگون تا پایان نیمه اول سال جاری و کارخانه تولید کنسانتره مس تا پایان سال‌جاری خبر داد.

مس استخراجی آذربایجان‌شرقی در استان فرآوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید دستیار ویژه رئیس جمهور از طرح‌های توسعه معدن مس سونگون، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان فعالیت دولت دهم بخشی از فرآوری مس در خود این مجتمع اجرایی و با راه‌اندازی خط تولید کاتد و شمش مس در منطقه، تمام ارزش افزوده این صنعت در خود استان حاصل شود.

وی با بیان اینکه معدن مس سونگون یکی از ذخایر بزرگ مس کشور و فرصتی با ارزش برای توسعه  آذربایجان‌شرقی است، افزود: اکتشافات انجام یافته نشان می‌دهد که ذخیره این معدن بسیار بیشتر از تخمین‌هاست و تا 30 سال آینده امکان بهره‌برداری میلیون‌ها تن محصول از این معدن متصور است.

بیگی با اشاره به تصویب پروژه‌های ذوب و پالایش در سفرهای استانی هیئت دولت، خاطرنشان کرد: با وجود برخی محدودیت‌ها به خاطر تحریم‌های بین‌المللی، اقدامات انجام یافته امکان بهره‌برداری از میلیون‌ها تن مس را میسر کرده و به جهت جایگاه مس در صنعت جهانی، ارزش افزوده قابل توجهی از این صنعت قابل استحصال است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه صنعت مس در استان گفت: تلاش بر این است با افزایش تولید کنسانتره مس و افزایش عیار آن، صنایع پایین‌دستی مس در این منطقه تشکیل یافته و فرصت‌های شغلی بسیاری به این واسطه ایجاد شود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور که روز سه‌شنبه به آذربایجان‌شرقی سفر کرده بود، در بازدیدی دو ساعته از مجتمع مس سونگون ضمن آشنایی با ذخایر معدن مس، در جریان روند عملیات اجرایی طرح توسعه و کارخانه‌های ذوب و فرآوری این مجتمع نیز قرار گرفت.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول