اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

کنگره شعر مقاومت در مشگین‌شهر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر کنگره و همایش استانی شعر مقاومت به میزبانی شهرستان مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

کنگره شعر مقاومت در مشگین‌شهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های سوم خرداد در اردبیل اظهار داشت: در کنار برگزاری این برنامه نخستین جشنواره استانی رشته نقاشی کودکان با موضوع مقاومت در شهرستان مرزی پارس‌آباد برگزار می‌شود.

وی از تدارک برنامه‌های متنوع مردمی در ایام سوم خرداد در نقاط مختلف استان در قالب فرهنگی، هنری خبر داد و تصریح کرد: اگر از سوی بنیاد حفظ آثار مأموریت جدیدی به این اداره کل واگذار شود، در اجرای آن تعلل و تأخیری نمی‌کنیم.

مرکز فرهنگی بنیاد شهید در پارس‌آباد افتتاح می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز در این جلسه از افتتاح مرکز فرهنگی و گلزار شهدای پارس‌آباد در ایام سوم خرداد خبر داد.

میر ودود سید شنوا خاطر نشان کرد: امروز مرقد شهدای گمنام ما به عنوان میعادگاه عشق و دلدادگی مردم برگزیده شده و بعد از تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام اکثر مزار این شهدا محل حضور و زیارتگاه خانواده‌ها و جوانان پرشور و نشاط است.

وی نمونه این حرکت را حضور اهالی نمین در گلزار شهدای تازه دفن شده این شهرستان توصیف کرد و ادامه داد: برای همیشه ایثار و شهادت‌طلبی جوانان دلیر این سرزمین از یاد و ذهن‌ها فراموش نمی‌شود.

سید شنوا غبارروبی مزار شهدا و دیدار با جانبازان بیمارستان ایثار را به همراه تقدیر از خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس از دیگر تدارک بنیاد شهید برای گرامیداشت سی‌و‌مین سالگرد فتح خرمشهر اعلام کرد.

رونمایی از نرم‌افزار دیجیتالی و کتاب با محوریت سوم خرداد در اردبیل

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اردبیل نیز در این جلسه از رونمایی نرم‌افزاری دیجیتالی با موضوع سوم خرداد و همچنین رونمایی از کتاب با موضوع دفاع مقدس و سوم خرداد و توزیع سه هزار جلد از این کتاب در بین دانش‌آموزان خبر داد.

حامد علامتی گفت:‌ به دلیل تقارن ایام گرامیداشت فتح و ظفر خرمشهر با ایام امتحانات دانش‌آموزان برنامه‌هایی را قبل از آغاز این ایام تدارک دیده‌ایم و نسبت به فضاسازی در مدارس و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد اقدام می‌کنیم.

وی افزود: در 30 قرارگاه دانش‌آموزی استان قبل از امتحانات به همت مربیان با موضوع سوم خرداد، کارگاه آموزشی و نشست‌های تبلیغی، ترویجی برگزار شده و دانش‌آموزان بیشتر با موضوع سوم خرداد آشنا می‌شوند.

علامتی همچنین از رونمایی تعدادی پروژه سرگذشت‌پژوهی شهدا و ایثارگران که به همت دانش‌آموزان جمع‌آوری شده است، خبر داد.

در این جلسه یکی از مسئولان هلال‌احمر استان اردبیل نیز از برگزاری همایش هزار نفری امدادگران استان در منطقه نئور همزمان با سوم خرداد خبر داد و تصریح کرد: ‌در این مراسم با حضور مسئولان کشوری و استانی بحث اسکان اضطراری و آموزش امدادگران مد نظر است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول