اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمانان فراملی و مربیان برجسته استان زنجان تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور استاندار زنجان از قهرمانان فراملی و مربیان برجسته استان تجلیل می‌شود.

قهرمانان فراملی و مربیان برجسته استان زنجان تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، این مراسم با حضور استاندار زنجان و جمعی از مسئولان استان و جامعه ورزش و جوانان روز یکشنبه 31 اردیبهشت ساعت 17 در فرهنگسرای کوثر زنجان آغاز می‌شود.

تفاوتی که این مراسم با مراسم سال‌های گذشته دارد، این است که همزمان با این مراسم نمایشگاهی از دستاوردهای سال گذشته این اداره‌کل در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

همه ساله تجلیل از قهرمانان با اهدای لوح تقدیر و تندیس یادبود به پاس قدردانی از افتخارآفرینی‌های این ورزشکاران و پرورش قهرمانان برجسته از سوی مربیان ورزشی برگزار می‌شد.

ورزش استان زنجان در سال گذشته با درخشش ورزشکاران خود موفق به کسب 978 مدال در مسابقات مختلف داخلی و خارجی شده است.

از مجموع 978 مدال کسب شده از ابتدای سال گذشته 889 مدال از مسابقات ملی بوده است که 313 مدال آن طلا،271 مدال آن نقره و 305 مدال آن برنز بوده است.

باقیمانده مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران استان زنجان از مسابقات برون مرزی بوده است، که تعداد نشان‌های جهانی 17 مدال بوده که از این تعداد مدال سه مدال آن طلا، 11 مدال نقره و سه مدال برنز بوده است.

در سال 90 ورزشکاران استان زنجان در چند رشته موفق به کسب سهمیه ورودی المپیک لندن شدند که مهدی سهرابی در رشته دوچرخه سواری، حبیب‌الله حیدری، فرشید خلیلی، فرزاد مهری و هاشم رستگار در فوتبال هفت نفره و اعظم خدایاری در دو‌ و میدانی معلولان از جمله این ورزشکاران هستند.

در استان زنجان 44 هزار و 239 ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده وجود دارد که 32 هزار و 345 نفر از آنها آقایان و 11 هزار و 891 نفر هم از بانوان ورزشکار هستند.

در سال گذشته 81 تیم ورزشی از استان زنجان در لیگ‌های مختلف استان زنجان حضور داشتند که از این تعداد 48 تیم‌ در لیگ برتر حاضر بودند که 34 تیم آن آقایان و بقیه خانم‌ها بودند.

تعداد تیم‌های ورزشی استان زنجان در لیگ یک 23 تیم بود که 18 تیم آن مربوط به آقایان و بقیه از تیم‌های بانوان است، ضمن اینکه تعداد تیم‌های حاضر در لیگ دسته 2،  هفت‌ تیم است که چهار تیم آن مربوط به بانوان و سه تیم آن مربوط به آقایان است.

تیم‌های حاضر در لیگ دسته3، سه تیم بود که دو تیم از این تعداد مربوط به آقایان و یک تیم هم از بانوان بودند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول