اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم:

پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با اجرایی‌شدن طرح پزشک خانواده، پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان برای هر شهروند ایرانی تشکیل می‌شود.

پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان تشکیل می‌شود

محمدکاظم تدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: در طرح پزشک خانواده، پرداختی پزشکان به شکل سرانه بوده و قراردادهای بیمه‌ها با پزشک خانواده اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح پزشک خانواده پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان برای هر فرد تشکیل می‌شود، افزود: پزشک مکلف است شرح حال افراد را به صورت کامل از سلامت یک فرد ثبت کند که در نهایت این امر به کارت سلامت ایرانیان تبدیل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه در طرح پزشک خانواده فرانشیز پزشک و داروها رایگان است، ابراز داشت: در مورد خدمات پاراکلینیک تنها 30 درصد هزینه‌ها توسط بیمار پرداخت می‌شود و در صورتی که بیمار به غیرپزشک خود مراجعه کند باید تمام هزینه‌ها را متحمل شود.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح پزشک خانواده چند ستاد در استان فارس تشکیل شده است، گفت: ستادهای ملی، وزارتی و راهبردی به ترتیب توسط رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت و استاندار و ستاد اجرایی استان و توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده است که به صورت هفتگی جلسات متداومی نیز برای هر چه بهتر انجام‌شدن طرح پزشک خانواده برگزار می‌شود.

تدین با بیان اینکه در طرح پزشک خانواده هر پزشک حداقل 500 و حداکثر 2 هزار و 500 نفر را زیر پوشش خود قرار می‌دهد، بیان داشت: مردم نخستین کسانی هستند که از خدمات این طرح بهره‌مند می‌شوند و تاکید ویژه رئیس جمهور است که تا پایان دولت دهم طرح پزشک خانواده در تمام کشور اجرا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه با اجرای طرح پزشک خانواده تحول عظیمی در حوزه بهداشت و درمان کشور رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: دولت در بحث حوزه درمان اولویت‌هایی دارد که این طرح از اولویت‌های اصلی دولت و وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول