اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

تولید 30 درصد نهال استان زنجان در شهرستان ابهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به وجود شش نهالستان در ابهر گفت: 30 درصد نهال تولیدی استان در شهرستان ابهر تولید می‌شود.

تولید 30 درصد نهال استان زنجان در شهرستان ابهر

محمدرضا نهاوندی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شهرستان ابهر با توجه به داشتن ظرفیت‌هایی از جمله دشت ابهر، سلطانیه، اراضی مسطح و عدم فرسایش خاک قابلیت توسعه در بخش کشاورزی را دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان ابهر بهترین خاک زراعی استان را دارا است، تصریح کرد:‌ باغات سیب این شهرستان قدمت 50 ساله دارند که این امر نشان‌دهنده مناسب بودن خاک زراعی این منطقه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به مثمر بودن باغات شهرهای سلطانیه، ابهر و خرم‌دره یادآور شد: توجه نکردن به احداث واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی از مشکلات این شهرستان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث واحدهای صنعتی در اراضی کشاورزی، توسعه بخش کشاورزی را در این منطقه با مشکل مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: ضروری است در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

نهاوندی‌پور متوسط میزان بارندگی شهرستان ابهر را 300 میلی‌متر عنوان کرد و افزود: این میزان در ارتفاعات شمالی به 450 میلی‌متر می‌رسد.

وی تصریح کرد: شهرستان ابهر از مناطق سردسیر و خشک است که این نوع مناطق برای توسعه باغات سردرختی مناسب بوده و باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه شهرستان ابهر 15 درصد استان را در بر می‌گیرد، افزود: 16 درصد اراضی استان در این شهرستان واقع شده به نحوی که 144 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت است.

وی گندم آبی، سیب زمینی، گوجه فرهنگی، لوبیا و سیب را از محصولات مهم این شهرستان برشمرد و افزود: 80 درصد لوبیای استان در این شهرستان تولید می‌شود.

نهاوندی‌پور از تولید 14 هزار و 500 تن محصولات باغی در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: در باغات سیب این شهرستان 62 هزار و 500 تن سیب درختی به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه شهرستان ابهر در زمینه زراعت چوب در استان مقام نخست را دارد، افزود: درخت صنوبر در این شهرستان قابلیت تولید بالایی دارد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول