اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد خبر داد

تولید 120 هزار نهال گلدانی در بروجرد / تولید 40 درصد نهال لرستان در بروجرد

خبرگزاری فارس: گفت: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: 40 درصد نهال استان در بروجرد تولید می‌شود و امسال 120 هزار نهال گلدانی در این شهرستان تولید شده است.

تولید 120 هزار نهال گلدانی در بروجرد / تولید 40 درصد نهال لرستان در بروجرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، علی مهاجر ظهر امروز در دیدار امام جمعه این شهرستان با کارکنان منابع طبیعی بروجرد اظهار داشت: منابع طبیعی به لحاظ وظیفه‌ای که دارد، بستر تولید و متولی آب و خاک کشور است.

وی افزود: آبخیزداری یک علم جدید است، که ما در این زمینه نسبت به کشورهای دیگر عقب هستیم.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد تصریح کرد: طرح‌های آبخیزداری با نظر کارشناسان باعث تثبیت آب و خاک می‌شود و منطقه را آباد می‌کند.

مهاجر ادامه داد: شهرستان بروجرد دارای مرتع‌های بسیار است که شاه راه عبور دامداران مهاجر نیز هست که یکی از وظایف عمده‌ منابع طبیعی مدیریت این دام‌هاست.

وی یاد آور شد: یکی دیگر از فعالیت‌های منابع طبیعی بروجرد کنترل آتش سوزی‌های مراتع در تابستان است که با احداث 170 کیلومتر آتش بر این موضوع در شهرستان مهار شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: 40 درصد نهال استان در بروجرد تولید می‌شود و امسال 120 هزار نهال گلدانی در این شهرستان تولید شده است

در ادامه امام جمعه بروجرد نیز  با بیان اینکه حفظ و حراست از بیت‌المال و منابع طبیعی وظیفه همه افراد جامعه است، اظهار داشت: جنگل‌ها و مراتع طبق آیات قرآن جزء انفال است، که اختیار آنها با امام و مسلمین است.

حجت الاسلام حسن ترابی اضافه کرد: آن گونه که باید و شاید وظیفه حفاظت و حراست از منابع طبیعی را در کلان کشور انجام نداده‌ایم و در این امور مشکلاتی وجود دارد.

وی بیان کرد: این بی‌توجهی باعث شده است که منابع طبیعی ما به خاطر بهره‌برداری بی‌رویه تخریب و یا افرادی سودجو این منابع را مورد تجاوز قرار دهند.

امام جمعه بروجرد خاطر نشان کرد: در بحث منابع طبیعی خیلی از ادارات و ارگان‌ها باید وارد شوند، تا منابع به اهداف سازمانی خود برسد و برخی از سود جویان با تصرف بیت‌المال و منابع طبیعی با طرح‌های سوری منابع طبیعی را از بین می‌برند.

حجت‌الاسلام ترابی در ادامه گفت: مشکلات موجود بر سر راه منابع طبیعی را می‌توان با کار فرهنگی ساماندهی کرد.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول