اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تولید 50 درصدی نهال‌های شناسنامه‌دار در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 50 درصد نهال‌های شناسنامه‌دار توزیع شده در چهارمحال و بختیاری از تولیدات بومی است.

تولید 50 درصدی نهال‌های شناسنامه‌دار در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مرتضی مرادی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این نهال‌ها شامل گردو، بادام، سیب، زردآلو، گیلاس، هلو و میوه‌های سردسیری است.

وی با بیان اینکه 50 درصد این نهال‌ها در استان تولید می‌شود، گفت: مابقی نهال‌ها از استان‌های گرگان، فارس و مرکزی وارد چهارمحال و بختیاری شده است.

مرادی با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده در راستای تهیه این نهال‌های شناسنامه‌دار، گفت: برای توزیع نهال شناسنامه‌دار افزون بر یک میلیارد و 900 میلیون ریال یارانه پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره‌کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ضرورت یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در این استان تأکید کرد و گفت: آثار زیانبار پراکندگی اراضی کشاورزی باعث می‌شود تا روند گذار کشاورزی از سنتی به پیشرفته با کندی انجام شود.

وی اضافه کرد: عدم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و فراهم نکردن تکنولوژی کشاورزی سبب می‌شود تا بهره‌برداران نتوانند به کشاورزی صنعتی دست یابند.

مرادی، عدم امکان استفاده صحیح و کارآمد از ماشین‌آلات و روش‌های جدید کشاورزی را یکی از مهم‌ترین مشکلات کشاورزان برشمرد و گفت: سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی مانند احداث سدها، شبکه‌های آبرسانی، زهکشی، تسطیح زمین و احداث جاده‌های بین مزارع، بسیار حائز اهمیت است ولی به‌علت پراکندگی قطعات، امکان سرمایه‌گذاری در این اراضی وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره‌کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه استفاده از تکنولوژی افزایش تولید را به دنبال دارد، گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش سطح زیر کشت، افزایش مبادلات و ارتباطات، افزایش درآمد بهره‌برداران و بهبود سطح زندگی روستاییان، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش سرمایه‌گذاری برای انجام امور زیربنایی از دیگر مزایای اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی محسوب می‎شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول