اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر خبر داد

تولید سالانه 400 هزار نهال در نهالستان قدس ملایر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر از تولید سالانه 400 هزار اصله نهال در نهالستان قدس ملایر خبر داد.

تولید سالانه 400 هزار نهال در نهالستان قدس ملایر

علی‌مروت امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار داشت: مساحت شهرستان ملایر حدود 3 هزار و 238 کیلومتر است که اراضی ملی این شهرستان 169 هزار و937 هکتار است و حدود 44 درصد از مساحت شهرستان را تشکیل می‌دهد و از این مساحت 138 هزار و 214 هکتار جزء مراتع شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه مراتع شهرستان شامل سه وضعیت خوب، متوسط و فقیر هستند، افزود: مقدار 10 هزار و 885 هکتار مراتع درجه یک، 51 هزار و 455 هکتار مراتع درجه دو و 75 هزار و 874 هکتار مراتع درجه سه و فقیر شهرستان است.

رئیس اداره منابع طبیعی ملایر گفت: ظرفیت مجاز مراتع شهرستان حدود 125 هزار و 903 واحد دامی است و در حال حاضر حدود 227 هزار و 602 واحد دامی در مراتع وجود دارد که دو برابر ظرفیت مراتع شهرستان است.

وی به برنامه‌های اجرایی در بخش مرتع در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: فعال‌سازی طرح‌های راکد، مدیریت چرا، نظارت بر طرح‌ها، قرق، کپه‌کاری، ذخیره نزولات، مرمت چشمه و احداث آبشخور از اهم این برنامه‌ها بوده است.

امیری از وجود 4 هزار و 883 هکتار اراضی جنگلی در ملایر خبر داد و خاطرنشان کرد: از این مقدار 128 هکتار به عنوان ذخیره‌گاه جنگلی تحت مدیریت ویژه قرار دارد.

وی از یک هزار و 247 هکتار جنگل در دست کاشت در ملایر خبر داد و گفت: این جنگل‌ها شامل جنگل‌کاری بام ملایر، پارک شاهد، سه راهی بیجن‌آباد و حاشیه جاده ملایر همدان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر از تولید سالانه 400 هزار اصله نهال در نهالستان قدس ملایر در راستای توسعه فضای سبز خبر داد و افزود: این نهال‌ها در جنگل‌کاری‌های استان استفاده می‌شود.

وی به عملیات اجرایی بخش جنگل شهرستان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: این عملیات شامل زراعت چوب با تسهیلات در 50 هکتار از اراضی، زراعت چوب با نهال یارانه‌ای در 150 هکتار از اراضی، 370 هکتار نگهداری و مراقبت از جنگل‌ها، توسعه 50 هکتار فضای سبز و 15 هکتار جنگل‌کاری در بیجن‌آباد بوده است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول