اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

در گفت‌وگو با مؤلف اثر عنوان شد

«درسنامه حفظ قرآن»، جامع، بومی و علمی است

خبرگزاری فارس: مؤلف «درسنامه حفظ قرآن کریم» با اشاره به اتقان علمی اثر خود گفت: این اثر جامع در دو سطح برای معلمان و قرآن‌آموزان و متناسب با فرهنگ بومی تألیف شده است.

«درسنامه حفظ قرآن»، جامع، بومی و علمی است

حجت‌الاسلام «محمد حاج‌ابوالقاسم» مؤلف کتاب «درسنامه حفظ قرآن کریم» که به تازگی توسط انتشارات تلاوت سازمان دارالقرآن روانه بازار شده است در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، ضمن اشاره به کامل و جامع بودن درسنامه حفظ قرآن کریم، گفت: در گردآوری این درسنامه هشت نفر از مبرزترین اساتید حفظ کشور، تجربیات خود را تجمیع کرده و برخلاف سایر کتاب‌ها در این زمینه، اثری علمی را تهیه و پس از جلسات متعدد کارشناسی، توسط کارگروه سه‌نفره‌ای تألیف کردند.

حاج‌ابوالقاسم در رابطه با نتیجه تحقیقات انجام شده بر روی روش‌های حفظ 10 کشور اسلامی که در این کتاب عرضه شده است، اظهار داشت: این تحقیقات بر اساس تجربیات برخی سفرها به کشورهای اسلامی بدست آمده است؛ اما بخش عمده آن طی مصاحبه با حافظان کشورهای اسلامی که برای مسابقات قرآن کریم در ایران حضور یافتند بدست آمده و همچنین در برخی از تحقیقات نیز از جزوات اساتید قرآن کشورهای مختلف استفاده شده است. 

وی با اشاره به اینکه این بخش‌هایی از این کتاب نتیجه تحقیقات میدانی در کشورهای اسلامی، مصاحبه با حافظان برتر آن کشورها و تجربیات گروه‌ تخصصی بر اساس سال‌ها حضور در کشورهای مختلف است، افزود: وجه تمایز این کتاب با نمونه‌های قبلی خود علاوه بر جامع بودن،پرداختن به ابعاد و زوایای مختلف موضوع حفظ قرآن است.

حاج‌ابوالقاسم، تلاش تیمی برای تدوین این کتاب، استفاده از تجربیات مختلف و تألیف این اثر در قالب کتاب درسی را از دیگر ویژگی‌های درسنامه حفظ قرآن دانست. 

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های مشابه در این حوزه تنها به شیوه تدریس و طرق حفظ قرآن کریم پرداخته‌اند، گفت: شیوه کلاس‌داری، موضوعی است که برای اولین بار در این اثر به آن پرداخته شده است و مشابهی نیز ندارد.

به گفته این حافظ کل قرآن کریم یک سوم این کتاب به موضوع کلاس‌داری حفظ قرآن اختصاص دارد و با توجه به شرایط فرهنگی کشور بومی‌سازی شده است.

حاج‌ابوالقاسم در پایان با اشاره به اینکه درسنامه حفظ قرآن کریم در دو سطح، برای مربیان حفظ، حاوی 90  صفحه در سطح اول و درباره شیوه‌های حفظ قرآن در 30 صفحه برای سطح دوم گرداوری شده است، گفت: بدین ترتیب بخش‌های مربوط به قرآن‌آموزان و استادان از یکدیگر تفکیک شده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول