اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

ضرورت حفظ قرآن کریم

عباسی:حفظ قرآن در القاء معانی به قاری کمک‌ می‌کند

خبرگزاری فارس: یک قاری بین‌المللی قرائت قرآن گفت: مهم‌ترین عاملی که در القاء معانی به قاری کمک‌ می‌کند، حفظ قرآن است و فرد زمانی قاری است که در ذهن و زبانش دائماً قرآن مرور شود.

عباسی:حفظ قرآن در القاء معانی به قاری کمک‌ می‌کند

«محمد عباسی» استاد و قاری بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا» در زمینه حفظ قرآن برای عموم مردم  گفت: حفظ قرآن انس با آن را به همراه دارد و انسانی که با قرآن مأنوس باشد، آیات قرآن را در وقایع زندگی روزمره خود چون تابلویی می‌بیند که این تابلوها او را هدایت و از بدی‌ها باز می‌دارد.

این استاد قرائت قرآن،  در رابطه با اهمیت حفظ قرآن از سوی قاریان گفت: مهم‌ترین عاملی که در القاء معانی به قاری کمک‌ می‌کند، حفظ قرآن است و فرد زمانی قاری است که در ذهن و زبانش دائماً قرآن مرور شود.

وی با بیان اینکه اگر قاری حافظ کل قرآن یا بخشی از آن باشد، با تسلط بر آیات می‌تواند در قرائت خود مانور لحنی و معنایی داده و از جهت نغمه، زیبایی بیشتری به قرائتش دهد.

عباسی همچنین با اشاره به اینکه در کشور مصر، مدارس ابتدا روی حفظ قرآن و سپس بر روی تلاوت دانش‌آموزان کار می‌کنند و شرط ورود به دانشگاه در برخی از دانشگاه‌های این کشور حفظ کل یا بیش از 10 جزء قرآن کریم است، اظهاز داشت: اگر داوطلب استعداد قرائت را نیز داشته باشد، بعد از حفظ روی قرائت او کار می‌کنند و به همین دلیل قاریان مصری حافظ قرآن نیز هستند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در بین شیعیان این فرهنگ برای حفظ قرآن نیست، افزود: اخیراً با تأکیدات مقام معظم رهبری و تشویق اساتید، باب حفظ قرآن در ایران گشوده شده است و اکنون تعدادی قاری داریم که حافظ کل قرآن هم هستند.

انتهای پیام/خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول