اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

حافظان قرآن در حاشیه‌اند/ برنامه‌ریزان حفظ خود حافظ قرآن نیستند

خبرگزاری فارس: یک حافظ قرآن کریم با اشاره به اینکه حافظان قرآن در برنامه‌ریزی‌های حفظ در حاشیه قرار گرفته‌اند، گفت: برخی از مسئولان برنامه‌ریزی قرآنی کشور تبحر لازم در موضوع حفظ قرآن را ندارند.

حافظان قرآن در حاشیه‌اند/ برنامه‌ریزان حفظ خود حافظ قرآن نیستند

«شجاع زویدات» حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به عدم تبحر برخی از مسئولان قرآنی کشور در موضوعات مربوط به حفظ قرآن گفت: متأسفانه حافظان قرآن کریم در رابطه با برنامه‌ریزی حفظ قرآن در کشور به حاشیه رانده شده‌اند.

وی علت تصدی برخی از مسئولان قرآنی کشور سابقه و تجربه فعالیت آنها دانست و با اشاره به اینکه این افراد دارای تخصص‌های لازم در این زمینه نیستند، افزود: علاوه بر این سیاست واحدی در برنامه‌های قرآنی کشور وجود ندارد.

زویدات استفاده حقوقی و اجتماعی از مدرک حفظ قرآن کریم را ناکافی دانست و در این رابطه گفت: ای کاش به جای در نظر گرفتن تسهیلات حقوقی و اجتماعی برای دارندگان این مدرک، از حافظان قرآن در برنامه‌ریزی و کارگزاری حفظ قرآن کریم در کشور استفاده شود.

* بها دادن به حافظان با استفاده از تخصص آنها محقق می‌شود

 

زویدات با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با ارتقاء سطح تجلیل از قهرمانان قرآنی گفت: منظور از تشویق قهرمانان قرآنی، منحصر در تشویقات مادی نمی‌شود؛ بلکه استفاده از حافظان قرآنی به عنوان برنامه‌ریز و مسئول امور قرآنی بخش اصلی این تجلیل را تشکیل می‌دهد که موجب پیشرفت در امور قرآنی کشور خواهد شد.

وی با انتقاد از اینکه مسئولان انتقادپذیر نیستند، گفت: برای ایجاد ثبات در جامعه قرآنی باید از لغو قوانین قبلی اجتناب و از حافظان قرآن نیز نظر مشورتی اخذ شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول