اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

توسط سازمان دارالقرآن‌الکریم

کامل‌ترین و جامع‌ترین درسنامه‌ حفظ قرآن عرضه شد

خبرگزاری فارس معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم گفت: کامل‌ترین و جامع‌ترین درسنامه حفظ قرآن در کشور توسط این سازمان تألیف و ارائه شده است.

کامل‌ترین و جامع‌ترین درسنامه‌ حفظ قرآن عرضه شد

«داوود تک فلاح» معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، در رابطه با محصول جدید این سازمان با عنوان «درسنامه حفظ قرآن کریم » با اشاره به اینکه این محصول کامل‌ترین و جامع‌ترین درسنامه‌ حفظ قرآن تألیف و ارائه شده در کشور است، گفت: این کتاب در مقایسه با بسیاری از کتاب‌هایی که در کشورهای مختلف عربی و اسلامی تألیف شده کامل‌تر است.

وی از تألیف این کتاب توسط حجت‌الاسلام «محمد حاج‌ابوالقاسم » حافظ کل قرآن کریم و گروه همراه او خبر داد و در این باره افزود: وی نفر اول مسابقات بین‌المللی حفظ، داور بین‌المللی حفظ و از اساتید مبرز در زمینه حفظ قرآن کریم محسوب می‌شود.

تک فلاح با بیان اینکه کارگروه علمی حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم، از اساتیدی همچون شهریار پرهیزکار، حجت‌الاسلام شهیدی‌پور، ابوالفضل حکیمی، مصطفی حسینی، علی قاسمی و سیدمصطفی حسینی استفاده شده است این  گروه را کاملاً تخصصی دانست.

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن‌الکریم همچنین در رابطه با محتویات این کتاب عنوان کرد: بخشی از این کتاب به ماهیت و جایگاه حفظ قرآن کریم از نظر آیات و روایات می‌پردازد که این منجر به ترغیب بیشتر و مضاعف شدن انگیزه حفظ برای یک مبتدی حفظ می‌شود.

وی در این باره افزود: در ادامه این بخش به اثرات مفید حفظ در زندگی روزمره افراد، سلامت جسم، روح و مغز اشاره می‌شود و سپس دیدگاه‌های علمای متعددی در اعصار مختلف در خصوص حفظ بررسی شده است.

به گفته تک‌فلاح در بخش دوم این کتاب به چگونگی، مقدمات، علوم و مهارت‌های لازم بر حفظ و شرایط آغازین حفظ پرداخته شده و در ادامه این بخش روش‌های مختلف حفظ و ویژگی‌ها، شیوه به‌سازی آیاتی که مشابه هستند و آیاتی که فقط یکبار در قرآن آمده‌اند برای کمک به ذهن، مطرح و همچنین روش رمزگذاری و روش‌های مختلف دیگری برای قرارگیری بهتر آیات در ذهن عنوان شده است.

تک‌فلاح با اشاره به اینکه حفظ قرآن دارای سه بخش، شامل حفظ آیات، مرور محفوظات و تثبیت و ماندگاری حفظ است، گفت: در این کتاب روش‌هایی برای این مراحل حفظ مطرح و روش‌های حفظ 10 کشور اسلامی مرور و بررسی شده است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن‌الکریم درباره دیگر ویژگی‌های این کتاب افزود: این کتاب اشاراتی در مورد بازسازی محفوظات افرادی که مدتی از عرصه حفظ دورمانده‌اند دارد و در آن کلیاتی در مورد مسابقات و آیین‌نامه مسابقات حفظ عنوان شده است.

به گفته این کارشناس آموزش قرآن، نکاتی در مورد تجوید، صوت و لحن و وقف ابتدا، توصیه‌هایی برای معلمان حفظ و مسئولان آموزش قرآن، روش‌های تدریس حفظ  قرآن از دیگر محتویات این کتاب است.

تک‌فلاح تیراژ این کتاب را در مجموع 15 هزار جلد اعلام کرد و گفت: این کتاب در سه مرحله 5 هزار جلدی چاپ خواهد شد که مرحله اول آن پس از کاستن از حجم کتاب با هدف بهره‌مندی بهتر عموم مردم انجام  شده است و چاپ‌های بعدی آن نیز به زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول