اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی فعالیت نخستین مدیرکل راه و ترابری خراسان‌شمالی انجام شد

اجرای 1100 کیلومتر طرح‌های راه‌سازی در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق راه و ترابری خراسان‌شمالی گفت:‌ طی هشت سال فعالیت در این استان، حدود یک هزار و 100 کیلومتر راه در این استان اجرا و آسفالت شد.

اجرای 1100 کیلومتر طرح‌های راه‌سازی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،‌ ابوالفضل باقرنیا پیش از ظهر امروز در آیین معارفه نخستین مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی اظهار داشت: بر اساس آمار طول محورهای آسفالته خراسان‌شمالی طی هشت سال گذشته به بیش از دو برابر قبل افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: طی این مدت 267 میلیارد تومان اعتبار در طرح‌های راه‌سازی استان جدای از اعتبارات شرکت توسعه زیرساخت هزینه شده است.

باقرنیا اظهار داشت:‌ در ابتدای سال 84، صرفاً 22 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های راه‌سازی استان پیش‌بینی شده بود که این اعتبار در سال گذشته به 76 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه در نخستین روز ماه رمضان سال 83 به عنوان نخستین مدیرکل راه و ترابری استان معرفی شدم، گفت: در ابتدای آغاز به کار در استان به خاطر ضعف در زیرساخت‌های تشکیلات اداره‌کل، حتی برای رفت و آمد به تهران از اتوبوس استفاده می‌کردیم لذا تأمین زیرساخت‌های حوزه راه‌سازی در برنامه کاری این اداره‌کل قرار گرفت و از این رو شروع به سازندگی کردیم.

مدیرکل سابق راه و ترابری خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه هر کاری که کرده‌ایم وظیفه و در راستای خدمت‌رسانی به مردم بوده است، افزود: احداث هزار و 100 کیلومتر راه اصلی،‌ فرعی، روستایی از اقداماتی بوده که با تلاش کارکنان این اداره‌کل در همین مدت محقق شد.

وی با تاکید بر اینکه خراسان‌شمالی در گذشته از داشتن حتی یک کیلومتر بزرگراه بی‌بهره بود، گفت: در همین مدت 100 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شد و بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان نیز در قالب قطعات مختلف اجرایی شد.

باقرنیا در عین حال با اشاره به اینکه علی‌رغم تمام تلاش‌ها طی این مدت نتوانسته کنارگذر شمالی بجنورد و همچنین بخش‌هایی از قطعات بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان را زیر عبور ببرد، اظهار داشت:‌ امید می‌رود تا با اجرای طرح مهر ماندگار و فعالیت نخستین مدیرکل راه و شهرسازی استان این پروژه‌ها نیز به سرانجام برسد.

مدیرکل سابق مسکن و شهرسازی خراسان‌شمالی هم در این آیین با اشاره به اینکه 26 هزار واحد مسکونی در این استان در قالب طرح مسکن مهر اجرایی شده است، گفت: تاکنون بیش از شش هزار واحد مسکونی افتتاح و چهار هزار واحد نیز برای افتتاح آماده شده است.

علی فخرانی با اشاره به گردش مالی 500 میلیارد تومانی مسکن مهر در استان اظهار داشت: علاوه بر گردش مالی اجرای طرح‌های مسکن مهر سبب ایجاد 700 شغل به صورت مستقیم برای فعالان این بخش شده است.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح‌های مسکن مهر همچنین 400 هکتار زمین رایگان واگذار شده و 122 هکتار زمین نیز برای سرمایه‌گذاری به منظور تأمین زیرساخت‌ها اختصاص یافته است.

فخرانی یکی از مهم‌ترین رویکردهای مسکن و شهرسازی خراسان‌شمالی در سال‌های اخیر را محدودیت واگذاری زمین به دستگاه‌ها برشمرد و گفت: حتی برخی از دستگاه‌هایی که با گرفتن زمین و فریز کردن آن اقدامی برای ساخت و ساز انجام نداده بودند پیگیری‌های لازم انجام و این اراضی خلع ید شد.

وی تهیه 25 طرح جامع، تفصیلی و عمران شهری را از دیگر اقدامات مسکن و شهرسازی استان طی سال‌های اخیر عنوان کرد.

مدیرکل سابق مسکن و شهرسازی خراسان‌شمالی در عین حال با انتقاد از کمرنگ‌بودن ارتباطات مدیران شهری با مسکن و شهرسازی، این ارتباطات و تعاملات را سبب توسعه شهرهای این استان خواند و بر ارتباطات بیشتر این دو مجموعه تاکید کرد.

به گزارش فارس، در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران کل راه و ترابری و مسکن و شهرسازی خراسان‌شمالی، عطا الله قادری به عنوان نخستین مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی به حاضران معرفی شد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول