اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با فارس خبر داد

اختصاص 68 هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه‌سازی

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص بیش از 68 هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های راهسازی در کشور در سال‌جاری خبر داد.

اختصاص 68 هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه‌سازی

احمد صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: ‌ما در حوزه راه و شهرسازی در کشور وارد کارهای بزرگی شده‌ایم به طوری که امسال 35 هزار میلیارد ریال از محل ارزی اوراق مشارکت، 10 هزار میلیارد ریال از محل پروژه‌های مهر ماندگار و 23 هزار میلیارد ریال نیز از محل بودجه عمومی دولت برای اجرای پروژه‌های راهسازی در کشور اختصاص داده‌ایم.

وی تصریح کرد: ‌امسال حداقل پیش‌بینی ما برای اختصاص اعتبار به پروژه‌های راه‌آهن اردبیل ـ میانه و جاده اردبیل ـ سرچم 100 هزار میلیارد ریال است اما به هر میزان اعتباری که در این راستا نیاز باشد ما حاضریم اختصاص دهیم.

صادقی با یادآوری این‌که وزارت راه و شهرسازی کارهای فراوان و قابل توجهی را در اردبیل برای توسعه شبکه راه‌های استان در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد:‌ یکی از این محورها اتصال اردبیل به شبکه آزادراهی کشور است که علی‌رغم کوهستانی بودن مسیر ما موفق شدیم جاده اردبیل ـ سرچم را افتتاح و در اختیار مردم قرار دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی جاده اردبیل ـ سرچم را یکی از صعب‌العبورترین محور در کشور اعلام کرد و گفت: ‌12 دستگاه تونل و گالری در این مسیر ساخته شده که یکی از بی‌نظیرترین پروژه‌ها در سطح کشور است.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که بیش از 28 هزار کیلومتر بزرگراه، آزادراه و راه‌آهن در کشور در حال احداث است، اضافه کرد:‌ احداث 10 هزار و 40 کیلومتر راه‌آهن، سه هزار کیلومتر آزادراه، پنج هزار کیلومتر بزرگراه و 10 هزار کیلومتر راه اصلی را در کشور در حال اجرا داریم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: سال گذشته دو هزار و 370 آزادراه، راه‌آهن، بزرگراه و راه اصلی با اعتبار 30 هزار میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت که ما تلاش می‌کنیم امسال این میزان را نسبت به سال گذشته در احداث شبکه ریلی، راه اصلی و بزرگراهی 30 درصد توسعه دهیم.

صادقی پروژه راه‌آهن اردبیل ـ میانه را جز پروژه‌های مهر ماندگار اعلام کرد و گفت: ‌اعتبارات خوبی از این محل در اختیار راه‌آهن اردبیل قرار گرفته است و علاوه بر آن ما با داشتن این منابع و ردیف بودجه عمومی زمینه ساخت و توسعه راه‌های کشور را با سرعت بیشتری فراهم می‌آوریم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول