اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد

امحا و بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی در 868 بیمارستان دولتی کشور

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام ریاست سازمان محیط زیست کشور از امحا و بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی در 868 بیمارستان دولتی کشور تا پایان امسال خبر داد.

امحا و بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی در 868 بیمارستان دولتی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، محمدعلی شاعری با اشاره به اینکه از این پس زباله‌های استان قزوین به طور کامل مورد پردازش قرار گرفته و از آسیب‌های ناشی از انباشت زباله در طبیعت نیز به طور چشم‌گیری کاسته می‌شود، بیان کرد: اقدامات مشابهی در شهرهای مشهد، اصفهان و تبریز در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود در شش ماهه نخست، تمامی مراکز استان‌ها و کلان‌شهرهای کشور این عملیات را آغاز کرده و درصدد هستیم در همه شهرهای کشور تا پایان سال 92 مدیریت پسماند را به طور کامل عملیاتی کنیم، که پیش‌بینی می‌شود با این اقدام برای 200 هزار نفر در سراسر کشور اشتغال‌زایی صورت گیرد.

شاعری میزان سرمایه‌گذاری در مجتمع محمدآباد قزوین را 100 میلیارد ریال اعلام و عنوان کرد: امیدواریم با خط جدیدی که در آینده نزدیک در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود، گام مؤثری در مدیریت پسماندهای ویژه صنعتی و کشاورزی برداشته شود.

وی تصریح کرد: در سراسر کشور روزانه 50 هزار تن حجم تولید پسماندهای خانگی، 400 تن پسماندهای بیمارستانی و ده‌ها هزار تن پسماندهای کشاورزی است که سازمان محیط زیست با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، بهداشت، صنایع و شهرداری‌ها امسال تمرکز خود را بر روی مدیریت پسماند گذاشته تا بدین وسیله بتواند این حجم عظیم پسماندهای تولیدی را به طور 100 درصد و در یک دوره دو تا سه ساله مدیریت کند.

قائم‌مقام سازمان محیط زیست کشور در ادامه از امحا و بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی در 868 بیمارستان دولتی کشور تا پایان امسال خبر داد و اضافه کرد: عملیات بهداشتی دفع و دفن بر روی تمام پسماندهای خانگی تا پایان سال 92 انجام می‌شود تا هیچ زباله‌ای بدون اعمال روش‌های صحیح مدیریت پسماند در طبیعت رها نشود.

وی همچنین تأکید کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت نیرو و صنایع روی تمامی پسماندهای کشاورزی، صنعتی و نیروگاهی برنامه‌ریزی کردیم و تا پایان امسال همه پسماندهای ویژه را به صورت فنی و مهندسی و با کمک فن‌آوری‌های روز دنیا مدیریت می‌کنیم.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول