اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

ماهواره روح عبادت و بندگی را از انسان ‌می‌گیرد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: برنامه‌های ضد‌اخلاقی ماهواره روح عبادت و بندگی را از انسان می‌گیرد.

ماهواره روح عبادت و بندگی را از انسان ‌می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از راین، حجت‌الاسلام محمد بیاتی‌نیا ظهر امروز در جمع اولیای دانش‌آموزان با محوریت برخی از مشکلات تربیتی فرزندان اظهار داشت: والدین باید مسائل اخلاقی را برای فرزندان خود تشریح کنند و احکام دین را به فرزندان خود آموزش دهند.

وی با بیان اینکه فلسفه نماز خواندن طبق آیات نورانی قرآن مجید رسیدن به آرامش است، بیان داشت: اگر والدین می‌خواهند فرزندانشان با نماز انس پیدا کنند، باید از روش‌های صحیح بهره ببرند.

بیاتی‌نیا افزود‌: اگر فلسفه حجاب را برای دختران به درستی تشریح کنیم، آنها این مسئله را به راحتی می‌پذیرند.

وی از اولیاء خواست تا همانگونه که به فکر تهیه وسائل رفاهی مورد نیاز فرزندان هستند در زمینه‌های تربیتی نیز با تهیه کتاب‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی تربیتی مسائل مورد نیاز و مبتلابه را فرا بگیرند.

بیاتی‌نیا دومین شیوه مؤثر تربیتی را مراقبت عنوان و تصریح کرد: اولیا باید بر رفتار و کردار فرزندان خود مراقبت داشته باشند و از دخالت بپرهیزند.

وی در تشریح این شیوه به نحوه زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: پیامبر (ص) حتی پس از ازدواج حضرت زهرا (س) مراقب زندگی ایشان بودند، اما در زندگی ایشان دخالت نمی‌کردند.

بیاتی‌نیا به نحوه رفتار پیامبر (ص) با حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: پیامبر برای تکریم دخترشان، از جلوی پایشان بلند می‌شدند، دستشان را می‌بوسیدند و جای خود را در مجلس به او می‌دادند.

وی شناسایی ظرفیت فرزندان را سومین شیوه تربیتی عنوان کرد و ابراز داشت: پدر و مادر باید نقاط ضعف فرزندان خود را بشناسند و از زیاده‌روی در نصیحت فرزندان خود‌داری کنند.

این استاد حوزه اثر نصیحت مستقیم را کم ارزیابی کرد و از اولیا خواست تا از شیوه‌های غیر‌مستقیم مانند تغافل استفاده کنند.

بیاتی‌نیا چهارمین شیوه را زدودن زمینه‌های تخلف عنوان کرد و گفت: وسایلی مانند کامپیوتر‌، تلفن همراه و ماهواره از جمله وسایلی است که که اگر در تهیه و استفاده صحیح از آنها دقت کافی به عمل نیاید، موجب وارد آمدن صدمات تربیتی به فرزندان می‌شود.

وی ورود ماهواره به عرصه خانواده را حتی برای استفاده صحیح زمینه‌ساز انحراف اخلاقی دانست و عنوان کرد: اکثر شبکه‌های ماهواره‌ای برنامه‌‌های ضد‌اخلاقی دارند و رواج این برنامه‌ها در خانه روح عبادت و بندگی را از انسان می‌گیرد و نور معنویت را از خانه می‌زداید.

بیاتی‌نیا برچیدن وسایل نامناسب از خانه، پاکسازی روابط ناسالم، شناسایی و کنترل دوستان را از نکات مهم در تربیت فرزندان عنوان کرد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول