اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مردم بردخون:

ماهواره نداریم/ شبکه‎های سیما هم قطع است

خبرگزاری فارس: شماری از مردم بردخون در شهرستان دیر از قطع شبکه‎های سراسری به ویژه شبکه یک سیما اظهار نارضایتی کردند.

ماهواره نداریم/ شبکه‎های سیما هم قطع است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر این برای نخستین بار نیست که مردم بردخون از پوشش نامناسب شبکه‌های سراسری سیما گلایه دارند، بلکه این موضوع بارها از سوی آنان عنوان شده ولی راه حلی از سوی مسئولان امر اندیشیده نشده است.

مردم بردخون خواستار توجه جدی مسئولان و اقدامی اساسی برای حل این مشکل در این منطقه شدند.

یک کشاورز بردخونی در این رابطه به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: تاکید همه مسئولان و دلسوزان بر این است که مردم از ماهواره در خانه‎ها استفاده نکنند این در حالی است که برنامه‎های مناسب جایگزین نشده است.

حمید احمدی افزود: مسئولان باید به فکر این باشند که مردم چگونه اوقات فراغت خود را سپری کنند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که هیچ برنامه‎ای برای رفع نیازهای مردم وجود ندارد.

یک دانشجوی بردخونی نیز اظهار داشت: بیش از یک هفته از قطع شبکه یک سیما در بردخون می‎گذرد اما هیچ تلاشی برای حل مشکل صورت نگرفته است.

علی فولادی ادامه داد: همواره گفته می‎شود که جوانان از ماهواره و ابزار فرهنگی غرب بهره نبرند ولی نهادهای فرهنگی برای جایگزین کردن برنامه‎های غربی هیچ کاری نمی‎کنند.

وی افزود: کسانی که ماهواره دارند به راحتی از شبکه‎های سراسری و استانی استفاده می‎کنند ولی ما که این امکان را نداریم باید غصه بخوریم.

علی درویشی یک صیاد بردخونی گفت: مدتی است که مردم روستای بردخون کهنه شبکه‎های سراسری و استانی را نمی‎بینند و اگر کسی ماهواره نداشته باشد باید قید سیمای جمهوری اسلامی را بزند.

یکی از فرهنگیان بردخونی نیز گفت: از مدت‎ها پیش گیرنده صدا و سیما به صورت مداوم قطع می‎شود ولی هیچ اقدام جدی برای رفع این مشکل انجام نشده است.

حسن بردستانی افزود: در اوایل که دستگاه تقویت و گیرنده شبکه‎های صدا و سیما در قسمت شمالی بردخون استقرار یافت در حوالی آن منطقه وضعیت تصویر بهتر بود.

وی اضافه کرد: اکنون به دلیل احداث ساختمان‎های بلندمرتبه گیرندگی شبکه‎ها بسیار ضعیف شده و برخلاف شهرهای دیگر که شبکه‎های رادیو و تلویزیونی در آنها توسعه می‌‎یابد در بردخون همان چند شبکه نیز دچار قطعی و مشکل می‎شود.

رئیس شورای اسلامی بخش بردخون نیز گفت: مسئولان پاسخگو باشند که چرا شبکه‎های سیما در بیشتر اوقات قطع است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم سعیدی اظهار داشت: هیچ کس به فکر خواسته و نیاز مردم نیست.

وی افزود: من خرد و کلان از مسئول و غیر مسئول را خطاب می‎کنم و از زبان مردم می‌گویم کسانی که خود را مدافع خون شهدا و آرمان‎های امام و فرمایشات مقام معظم رهبری می‎دانند چرا در مقابل این وضعیت حرفی نمی‎زنند؟

سعیدی اضافه کرد: در ایام فاطمیه مردم از برنامه‎های خوب صدا و سیما محروم شدند و به دلیل قطع برخی شبکه‎ها به ویژه شبکه یک از برنامه‎های این ایام استفاده نکردند.

وی ادامه داد: بارها این موضوع را پیگیری کرده‎ایم و در جلسات مختلف آن را بیان کرده‌ایم اما هیچ‌کس در این زمینه اقدام عملی نکرده‎ است.

رئیس شورای اسلامی بخش بردخون یادآور شد: افرادی که مدعی نجات قشر جوان و جامعه از هجمه‎های مختلف ابتذال فرهنگی هستند چرا از این مسائل غفلت کرده‎اند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول